Grupa Agora przyjęła kodeksy zewnętrzne jako obowiązujące w firmie:
Samoregulacje branżowe związane są w szczególności z odpowiedzialnością Grupy Agora w ramach jej głównej działalności: medialnej oraz reklamowej. Grupa Agora dokłada wszelkich starań, aby powyższe zasady były realizowane zgodnie z oczekiwaniami interesariuszy.
Z należytą starannością dba o to, aby reklamy emitowane przez media Grupy były zgodne z obowiązującym prawem (m.in. z zakazami reklamy, dotyczącymi np. gier hazardowych, napojów alkoholowych czy wyrobów tytoniowych) oraz dobrymi obyczajami. Każde ogłoszenie czy reklama powinny być zgodne pod względem treści i formy z prawem, dobrym obyczajami, linią programową lub charakterem publikacji oraz z normami wiążącymi Agorę jako wydawcę: Kodeksem Etyki Reklamy oraz Kodeksem Dobrych Praktyk Wydawców Prasy.
Dodatkowo reklamy produktów/branż o podwyższonym ryzyku oraz budzących wątpliwości są akceptowane przez prawników.
KODEKS ETYKI REKLAMY
Agora jest sygnatariuszem „Kodeksu etyki reklamy”, który jest obowiązującym powszechnie standardem komunikacji marketingowej w Polsce. Stanowi on zbiór zasad, jakimi powinni kierować się przedsiębiorcy, w tym zwłaszcza reklamodawcy oraz inne osoby prawne, fizyczne i jednostki organizacyjne nie mające osobowości prawnej, zajmujące się działalnością w zakresie reklamy. Kodeks opiera się na powszechnie przyjętych zasadach etyki i dobrych praktykach rynkowych, w szczególności standardach etyki biznesu, normach etycznych w komunikacji marketingowej rekomendowanych przez The European Advertising Standards Alliance (EASA).
Kodeks etyki reklamy .
KODEKS DOBRYCH PRAKTYK WYDAWCÓW PRASY (KODEKS WYDAWCÓW)
Został wprowadzony przez Izbę Wydawców Prasy (IWP). Jest to zbiór norm o charakterze wewnętrznego aktu samokontroli środowiska wydawców zrzeszonych w IWP, a także innych wydawców, którzy do niego przystąpią w kolejnych latach. Głównym celem dokumentu jest ochrona interesów czytelników oraz wydawców przed nieuczciwymi praktykami rynkowymi naruszającymi szeroko rozumiane dobre praktyki.
Kodeks Dobrych Praktyk Wydawców Prasy .
STANDARD ADS.TXT
Agora, dzięki zespołowi Yieldbird jako pierwszy wydawca w Polsce wdrożyła w 2017 r. w serwisach internetowych standard ads.txt. Rozwiązanie ads.txt, opracowane przez IAB Tech Lab, jest odpowiedzią na dwa problemy coraz częściej występujące w ekosystemie reklamy programatycznej: podszywanie się pod znane domeny (tzw. domain spoofing) oraz nieuczciwą odsprzedaż powierzchni reklamowej w programatycznych aukcjach otwartych. Zastosowanie standardu w serwisach internetowych Agory jest przykładem odpowiedzialności wydawcy, a zarazem przykładem realizacji zaleceń IAB w tym zakresie. Więcej