Raport prezentuje podejście spółki do kwestii społecznych, środowiskowych i ekonomicznych, podsumowuje również wpływ firmy na otoczenie oraz zaangażowanie w 2018 roku.
Pobierz infografikę .
- Raport Grupy Agora obejmuje spółkę Agora S.A. oraz spółki: Agora Poligrafia Sp. z o.o., Agora TC Sp. z o.o., AMS S.A., Adpol Sp. z o.o., Domiporta (w raporcie 2017 r. – Trader.com (Polska), Grupa Radiowa Agory (GRA) sp. z o.o, Doradztwo Mediowe Sp. z o.o., Inforadio Sp. z o.o., GoldenLine Sp. z o.o., Helios S.A., NEXT FILM Sp. z o.o., Optimizers Sp. z o.o., Yieldbird Sp. z o.o.
- Raport odpowiedzialności Grupy Agora za 2018 r. jest wypełnieniem obowiązku wynikającego z Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/95/UE4 z dnia 22 października 2014 r. zmieniająca dyrektywę 2013/34/UE w odniesieniu do ujawniania informacji niefinansowych i informacji dotyczących różnorodności przez niektóre duże jednostki oraz grupy oraz Ustawy z dnia 15 grudnia 2016 r. zmieniająca Ustawę z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, Dz.U. 1994 nr 121 poz. 591. Biegły rewident potwierdza wypełnienie przez firmę tego obowiązku (Sprawozdanie z badania audytora skonsolidowane i jednostkowe).
- Raport przygotowany zgodnie z międzynarodowymi Standardami Global Reporting Initiative (GRI Standards), bez poddania zewnętrznej weryfikacji, na poziomie podstawowym (core). Raport w zakresie rachunkowości w oparciu o standard MSSF.
Raport nawiązuje do następujących dokumentów, norm i standardów:
Raport odpowiedzialności Grupy Agora 2018 jest sporządzony na podstawie Standardów GRI (GRI Standards), w odróżnieniu od Wytycznych GRI, na których oparty był ubiegłoroczny raport.
Raport nie zawiera innych znaczących zmian dotyczących zakresu, zasięgu lub metod pomiaru w stosunku do raportu za poprzedni rok.
-
Raport stanowi wyodrębnioną część rocznego sprawozdania z działalności Grupy Agora za 2018 r. zatwierdzanego przez zarząd.
- W procesie weryfikacji wewnętrznej Raportu wzięli udział przedstawiciele zarządu i dyrektorzy poszczególnych biznesów. W proces zaangażowani byli również interesariusze (więcej na ten temat w części „Dialog z interesariuszami w procesie przygotowania raportu”). W przygotowaniu raportu wzięli udział pracownicy Grupy Agora, proces koordynował dział komunikacji korporacyjnej.
-
Dokument ten nie podlega zewnętrznej weryfikacji, biegły rewident jedynie bada wypełnienie przez spółkę obowiązków raportowych (Sprawozdanie z badania audytora skonsolidowane i jednostkowe).
- Polska i angielska wersje Raportu dostępne są jako oddzialne strony. Raport pobrać można również w formacie pdf (polska i angielska wersja).
-
Równolegle powstał Raport odpowiedzialności Agory S.A. 2018 r., który poświęcony jest wyłącznie spółce Agora S.A. (polska i angielska wesja).
„Raport odpowiedzialności Grupy Agora za 2018 rok” wypełnia wymogi „Ustawy o Rachunkowości”.
Spółka przedstawia odrębne skonsolidowane sprawozdanie Grupy Agora oraz odrębne jednostkowe sprawozdanie Agory S.A. na temat informacji niefinansowych za 2018 r., które zostało opublikowane zgodnie z art. 49b pkt 9 Ustawy o Rachunkowości razem ze sprawozdaniami Grupy Agora i Agory S.A. w dn. 8 marca 2019 r., raport dostępne są na stronie internetowej Spółki www.agora.pl w polskiej i angielskiej wersji językowej.
Raporty niefinansowe skonsolidowane i jednostkowe zostały sporządzone według międzynarodowych standardów raportowania Global Reporting Initiative – GRI Standard.
Wypełniając wymóg ujawniania danych niefinansowych poszczególne elementy zostały wskazane jak poniżej:
- Model Biznesowy – opisany w rozdziale „Model biznesowy oraz kluczowe wyniki i rezultaty” a także w poszczególnych rozdziałach (zobacz Grupa Agora).
- Polityki i rezultaty – wskazane w części „Podejście do zarządzania” oraz w pozostałych częściach poszczególnych rozdziałów, dodatkowo rezultaty opisane zostały w tabelach oraz jako wyróżnione liczby.
- Procedury – wskazane w części „Podejście do zarządzania” oraz pozostałych częściach poszczególnych rozdziałów.
- Wskaźniki efektywności - opisane w rozdziale „Model biznesowy oraz kluczowe wyniki i rezultaty” a także w poszczególnych rozdziałach w tabelach oraz jako wyróżnione liczby (zobacz Grupa Agora).
- Ryzyka – opisane w części „Ryzyka niefinansowe” oraz w poszczególnych rozdziałach (zobacz Ryzyka niefinansowe oraz System Zarządzania Ryzykiem).
Raportowanie to proces, którego celem jest analiza oraz monitoring wpływu firmy na otoczenie, zgodnie z przyjętymi zasadami i wskaźnikami.
- Przygotowanie – ustalenie aspektów, przygotowanie do procesu
- Zaangażowanie – zaproszenie pracowników oraz innych interesariuszy do dialogu na temat raportu
- Definiowanie – określenie listy wskaźników oraz tematów, które -zostaną zaraportowane
- Monitorowanie – zebranie danych oraz informacji, które mają się znaleźć w raporcie
- Raportowanie – przygotowanie finalnej wersji raportu i komunikacja
W procesie dialogu z interesariuszami w przygotowaniu raportu CSR przygotowana została ankieta interesariuszy – pracowników, inwestorów. W procesie dialogu prowadzone były również rozmowy z otoczeniem społecznym, m.in. organizacjami branżowymi i reprezentantami interesariuszy.
Dialog z pracownikami
158
pracowników wypełniło ankietę dotyczącą Raportu CSR za 2018 r.
Pracownicy poproszeni zostali o wskazanie obszarów, które są według Was istotne i powinny się znaleźć w podsumowaniu 2018 r. Najwięcej przyznali w skali 1-5, gdzie 5 oznacza najważniejsze, a 1-najmniej ważne, kwestiom pracowniczym: szkoleniom i rozwojowi pracowników – średnia 4,5, programom i świadczeniom dla pracowników – średnia 4,4 oraz kwestii przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi w miejscu pracy – średnia 4,2. Wysokie oceny otrzymał również temat: poszanowania praw człowieka i strategii biznesowej firmy.
Tab. Średnia ocena pracowników w ankiecie dotyczącej Raportu odpowiedzialności za 2018 r.
Dodatkowo w komentarzach pracownicy ocenili Raport odpowiedzialności za 2017 r. jako „przydatny, czytelny i interesujący”.
W marcu 2018 r. w ramach tzw. feedbacku inwestorskiego w przeprowadzonej ankiecie przedstawiciele rynku kapitałowego – inwestorzy i analitycy zostali zapytani o opublikowany Raport Odpowiedzialności Grupy Agora i Agory S.A. Ocenili oni, że Raport ma interesującą formułę, dane są atrakcyjnie zaprezentowane i dają szansę na poznanie Agory z innej perspektywy.
Dzięki dialogowi z interesariuszami, Grupa Agora przygotowała Raport odpowiedzialności za 2018 r., biorąc pod uwagę poniższe zagadnienia.
W „Raporcie Odpowiedzialności Grupy Agora za 2018 r.” znalazło się 65 dobrych praktyk, czyli inicjatyw, akcji i działań, - przykładów konkretnych działań, które podejmowała Grupa Agora w poszczególnych obszarach odpowiedzialności. Ich spis znajduje się poniżej.
65
dobrych praktyk w „Raporcie Odpowiedzialności Grupy Agora za 2018 r.”
Tab. Spis dobrych praktyk w Raporcie Odpowiedzialności Grupy Agora za 2018 r.
Spis dobrych praktyk w Raporcie Odpowiedzialności Grupy Agora za 2018 r.
STRATEGICZNE PODEJŚCIE DO ODPOWIEDZIALNOŚCI |
- RAPORT ODPOWIEDZIALNOŚCI GRUPY AGORA ZA 2017 R.
|
MIEJSCE PRACY I PRAWA CZŁOWIEKA |
- AGORA „PRACODAWCĄ PRZYJAZNYM CZYTAJĄCYM”
- DARMOWE E-BOOKI NA WAKACJE I NA ŚWIĘTA
- „PRZECZYTANA? WYMIEŃ SIĘ!”
- „CHODŹ DO TEATRU”
- DWIE GODZINY DLA RODZINY
- AGOROWA STREFA KIBICA - AKCJA GAZETA.PL I SPORT.PL
- PROMOCJA ZDROWEGO STYLU ŻYCIA WŚRÓD PRACOWNIKÓW AGORY
- SZKOLENIE Z PIERWSZEJ POMOCY
- SZKOŁA REPORTERÓW „GAZETY WYBORCZEJ”
- „STANDARDY PRACY MENEDŻERA GAZETA.PL”
- AMS PRACODAWCA/EMPLOYER DIMAQ
- AGORA POMYSŁÓW
- AGORA SYGNATARIUSZEM KARTY RÓŻNORODNOŚCI
|
ODPOWIEDZIALNOŚĆ WOBEC KLIENTÓW I DOSTAWCÓW |
- DIALOG Z KLIENTAMI DZIĘKI NOWEJ STRONIE BIURA REKLAMY GAZETA.PL
- FORMATY REKLAMOWE ZGODNE Z ZALECENIAMI COALITION FOR BETTER ADS W OFERCIE GAZETA.PL
- AMS I TANDEM MEDIA NAGRODZONE W RANKINGU BIUR REKLAMY „MEDIA&MARKETING POLSKA"
- GAZETA.PL EDUKUJE BRANŻĘ REKLAMOWĄ W PROJEKCIE GAZETA.PL LAB
- MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ PODKASTÓW Z RADIEM TOK FM
- PRENUMERATORZY CYFROWEJ „GAZETY WYBORCZEJ” WSPIERAJĄ CELE SPOŁECZNE I ORGANIZACJE POZARZĄDOWE
- AUTOMATYCZNE TRANSKRYPCJE AUDYCJI RADIA TOK FM
- „PRYVIT” – PIERWSZA BEZPŁATNA GAZETA DLA UKRAIŃCÓW WE WROCŁAWIU
- HELIOS W PROGRAMIE „MIEJSCE PRZYJAZNE WETERANOM”
- SEANSE PO UKRAIŃSKU W SIECI KIN HELIOS
- KULTURA DOSTĘPNA W SIECI KIN HELIOS
- #ZWYKLINIEZWYKLI AND #MICRODOC VIDEO CYCLES BY WIDEO GAZETA.PL
- PROGRAM WIDEO WYBORCZA.PL „W POŻYCZONYCH GARNITURACH”
- NEWSMAVENS.COM – PIERWSZY EUROPEJSKI SERWIS TWORZONY WYŁĄCZNIE PRZEZ KOBIETY
- KAMPANIA „GAZETY WYBORCZEJ” „MÓJ PIERWSZY RAZ”
- NAGRODA RADIA TOK FM IM. ANNY LASZUK
- NAGRODA FOTOGRAFICZNA „GAZETY WYBORCZEJ” IM. KRZYSZTOFA MILLERA ZA ODWAGĘ PATRZENIA
- "GAZETA WYBORCZA" JAKO WSPÓŁORGANIZATOR NAGRODY IM. RYSZARDA KAPUŚCIŃSKIEGO
|
ŚRODOWISKO |
- PROEKOLOGICZNE ROZWIĄZANIA W DRUKARNI AGORA POLIGRAFIA W TYCHACH
- ZIELONE PRZYSTANKI W KRAKOWIE ORAZ SŁUPY SOLARNE W CAŁEJ POLSCE
|
SPOŁECZEŃSTWO |
- CYKL „#JESTEM” ZESPOŁU WIDEO WYBORCZA.PL
- PLEBISCYT „POLKA STULECIA” REDAKCJI „WYSOKICH OBCASÓW”
- „KOBIETY NA MURY” – AKCJA „WYSOKICH OBCASÓW”
- „KOBIETY WIEDZĄ CO ROBIĄ” – AKCJA „WYSOKICH OBCASÓW”
„WYBORCZA KOBIET”- SPECJALNE WYDANIE DZIENNIKA Z OKAZJI MIĘDZYNARODOWEGO DNIA KOBIET
- DŁUGOWIECZNI NA ŚLĄSKU
- „SPOTKAJMY SIĘ W POWIATOWEJ 17” - CYKL SPOTKAŃ „GAZETY WYBORCZEJ” W POWIECIE POZNAŃSKIM
- „GAZETA WYBORCZA” SPRAWDZA WIEDZĘ CZYTELNIKÓW O WARSZAWIE, METROPOLII TRÓJMIEJSKIEJ I WROCŁAWIU
- „ADOPTUJ PSZCZOŁĘ” – AKCJA PORTALU GAZETA.PL I GREENPEACE POLSKA
- „USŁYSZ SWOJE MIASTO” – AKCJA RADIA TOK FM
- „WYBORCZA NA ŻYWO”
- „100 DRZEW NA 100-LECIE NIEPODLEGŁOŚCI” OD ROCK RADIA
- „JUTRONAUCI” – KONKURS BILET ZA HORYZONT”
- „MATEMATYKA SIĘ LICZY” – FESTIWAL EDUKACYJNY „GAZETY WYBORCZEJ”
- FAMILY FEST PRZYGOTOWANY PRZEZ EDZIECKO.PL (GAZETA.PL) I CO JEST GRANE 24
- „KINO NA TEMAT” I „KINO NA TEMAT JUNIOR” SIECI KIN HELIOS
- GALERIA PLAKATU AMS
- „ODWAŻ SIĘ” - AKCJA KATOWICKIEJ „GAZETY WYBORCZEJ”
- „UWAGA, WAKACJE!” – „GAZETA WYBORCZA” I WOŚP UCZĄ UDZIELAĆ PIERWSZEJ POMOCY
- „JEM, KUPUJĘ, MYŚLĘ, NIE MARNUJĘ” - DEBATA WARSZAWSKIEJ REDAKCJI „GAZETY WYBORCZEJ” Z EKSPERTAMI ORAZ ZBIÓRKA PRODUKTÓW SPOŻYWCZYCH
- „PRZYGARNIJ PLAKAT” – SPECJALNA KAMPANIA AMS DLA ASP
- „GAZETA WYBORCZA” NA ŚWIATOWY DZIEŃ POEZJI UNESCO
- CENTRUM PREMIER CZERSKA 8/10
- MEDIA GRUPY AGORA WSPIERAJĄ WOŚP
- TYDZIEŃ DOBREGO SERCA – ŚWIĄTECZNA AKCJA PORTALU GAZETA.PL
- WYDAWNICTWO AGORA I KARIMSKI CLUB PRZYGOTOWAŁY CHARYTATYWNĄ PŁYTĘ DLA DZIECI
- CHARYTATYWNY AUDIOBOOK „NAJPIĘKNIEJSZE BAŚNIE ŚWIATA” NA PUBLIO.PL
- AUKCJA CHARYTATYWNA ROCK RADIA NA RZECZ FUNDACJI RAK’N’ROLL
- „GAZETA WYBORCZA” CHARYTATYWNIE Z OKAZJI DNIA DZIECKA
- FABRYKA ŚW. MIKOŁAJA „GAZETY WYBORCZEJ”
|
ŁAD KORPORACYJNY |
- AGORA Z PRESTIŻOWYMI NAGRODAMI ZA KOMUNIKACJĘ Z RYNKIEM KAPITAŁOWYM
|
NAGRODY I OSIĄGNIĘCIA |
- „HARMONY. SMARTER READER’S JOURNEY” DIGITAL NEWS INITIATIVE
|