Grupa Agora dąży do partnerskich relacji z klientami, dostawcami, partnerami biznesowymi, organizacjami społecznymi, instytucjami i wszystkimi interesariuszami. Prowadząc dialog, wysłuchuje opinii i odpowiada na potrzeby tych grup.
Zobacz Cele Zrównoważonego Rozwoju (SDGs) Grupy Agora
Wzrost gospodarczy i godna praca
rozwijanie współpracy z podmiotami, które przestrzegają prawa oraz zachowują należytą staranność w przestrzeganiu standardów branżowych oraz praw człowieka
rozwijanie i prowadzenie dotychczasowej w działalności w oparciu o standardy odpowiedzialnego biznesu
Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja
świadczenie najwyższej jakości usług, odpowiadanie na potrzeby i oczekiwania klientów
budowanie dobrych i długotrwałych kontaktów z klientami
uczciwość i postępowanie zgodne z najwyższymi standardami etyki oraz transparentność w relacjach z klientami i partnerami biznesowymi
oferowanie produktów i usług dostosowanych do różnych grup klientów
użytkownicy serwisów z grupy Gazeta.pl i z grupy Wyborcza.pl ***
170,5 tys.
aktywnych prenumerat cyfrowych Wyborcza.pl na koniec grudnia 2018 r.*
15,5 tys.
subskrypcji Radia TOK FM na koniec grudnia 2018 r.*
* Źródło: skonsolidowane sprawozdanie finansowe Grupy Agora wg MSSF 2018 r.
** Dane: Polskie Badania Czytelnictwa, realizacja Kantar MillwardBrown, I-IX 2018, n=15 116, wskaźnik CCS (czytelnictwo cyklu sezonowego), opracowanie Agora S.A.
*** Łączny zasięg wszystkich serwisów z grupy Wyborcza.pl i grupy Gazeta.pl w listopadzie 2018 r. Dane: Gemius/PBI, XI 2018, RU 17293098, PV 620203764; opracowanie Agora S.A.
Grupa Agora posiada różnorodną ofertę usług i produktów. Jej poszczególne biznesy obejmują m.in. wydawanie prasy, tworzenie i prowadzenie portali internetowych, serwisów i aplikacji mobilnych, działalność radiową, kinową i gastronomiczną, produkcję i dystrybucję filmów, działalność reklamową i poligraficzną. Wśród podmiotów, które współpracują z Grupą Agora wskazać należy zarówno podmioty biznesowe, jak również osoby indywidualne. Wewnętrzne i zewnętrzne regulacje (kodeksy, dobre praktyki, regulaminy), które obowiązują w firmie zapewniają klientom i odbiorcom wysoką jakość usług i produktów oraz odzwierciedlają podejście Grupy w tym zakresie.
Jednocześnie podwykonawcy Agory zostali zobowiązani do zapoznania się z zasadami określonymi w tym dokumencie i przestrzegania ich. Więcej w części dot. Etyki.
Ze względu na rozproszoną i różnorodną działalność biznesów i poszczególnych spółek nie powstał formalny dokument odnoszący się do współpracy z partnerami biznesowymi, kontrahentami oraz dostawcami.
Wdrożone zostały procedury przetargowe, zasady postępowania przy zawieraniu umów między Agorą a innymi podmiotami oraz inne regulacje określające zasady współpracy, np. „Procedura wyboru dostawców towarów i usług w pionie administracji Grupy Agora”.
Nasze relacje z interesariuszami opieramy na uczciwości i partnerstwie. Zobowiązujemy się do odpowiedzialnej i rzetelnej realizacji umów i zobowiązań, zgodnie z obowiązującym prawem.
Zobowiązania z tytułu dostaw i usług są nieoprocentowane i zazwyczaj rozliczane w terminach 14 - 60 dniowych.
Zobowiązania z tytułu podatków, ceł i ubezpieczeń są nieoprocentowane i rozliczane miesięcznie zgodnie z terminem płatności.
Zobowiązania krótkoterminowe zawierają zobowiązania w stosunku do jednostek powiązanych.
Tab. Wskaźniki efektywności w ramach szybkości obrotów zobowiązań i należności oraz zapasów
Wskaźniki efektywności w ramach szybkości obrotów zobowiązań i należności oraz zapasów
Wskaźniki efektywności
2018
2017
r/r
szybkość obrotu zapasów
16 dni
15 dni
6,7%
szybkość obrotu należności
65 dni
61 dni
1,6%
szybkość obrotu zobowiązań
31 dni
42 dni
6,9%
Źródło: skonsolidowane sprawozdanie finansowe Grupy Agora wg MSSF 2018 r.
Wyzwania we współpracy z kontrahentem
Jednym z kontrahentów Agory S.A. jest spółka zajmująca się kolportażem prasy – RUCH S.A.. W 2018 r. miały miejsce problemy finansowe tej spółki, która obsługiwała ok. 30% rynku, co wpłynęły na zmiany w dystrybucji wydawnictw Agory. Podjęte przez Agorę działania prewencyjne w zakresie dystrybucji zminimalizowały negatywne skutki związane z problemami RUCH S.A.
W dłuższej perspektywie trudno jednoznacznie ocenić dalszy rozwój sytuacji na rynku dystrybucji prasy w Polsce z uwagi na mnogość czynników wpływających na kondycję finansową dystrybutorów – m.in. rozwój sprzedaży prasy w sieciach handlowych oraz aktywność wydawców.
Jednocześnie ze względu na trudności z wypłacalnością kontrahenta Zarząd Agory S.A. informował o odstąpieniu od długoterminowych, stałych umów o dystrybucję prasy, stale monitorując sytuację spółki RUCH S.A. oraz pozostając otwartym na rozmowy.
Zarząd Agory S.A. postanowił dokonać odpisu należności od Ruch S.A. zagrożonych prawdopodobieństwem nieściągalności w wysokości 20,3 mln zł.
W Agorze S.A. funkcjonuje wiele dokumentów określających relacje z klientami wśród nich wymienić należy:
„Kodeks dobrych praktyk w obsłudze klienta”
Wewnętrzne regulaminy, zasady ogólne zamieszczenia reklam i ogłoszeń
Procedury pracy z klientami
Procedury reklamacji
Źródłem informacji dotyczącej relacji z otoczeniem, w tym klientami, odbiorcami i użytkownikami jest również wdrożony w październiku 2018 r. „Kodeks etyki Agory”. Wśród zasad wskazanych w tym dokumencie są m.in. : przestrzeganie wysokich standardów etycznych, odpowiedzialność za oferowane przez produkty i usługi oraz ich jakość, przejrzyste i zrozumiałe zasady korzystania oraz transparentna komunikacja marketingowa.
TRANSPARENTNE ZASADY KORZYSTANIA Z PRODUKTÓW I USŁUG
Agora bierze odpowiedzialność za oferowane produkty i usługi, ale również komunikację marketingową. W spółkach Grupy Agora powstały regulaminy, które określają zasady, zakres i warunki korzystania z produktów i usług/serwisów/aplikacji przez kupującego/użytkownika, w tym dotyczące zakupu, zwrotu oraz reklamacji. Klienci mają możliwość kontaktu z pomocą dla użytkowników:
Zasady reklamacji, sposoby składania reklamacji, w tym zobowiązanie do rozpatrzenia reklamacji w ciągu 24 godzin (obowiązuje w dni robocze), opisane są w regulaminach:
W Agorze S.A. dla działów sprzedaży i obsługi klientów przygotowane zostały procedury dotyczące rozpatrywania reklamacji wraz z załącznikami. Prowadzony jest również rejestr reklamacji, na którego podstawie powstają cykliczne raporty.
Dialog z klientami dzięki nowej stronie biura reklamy gazeta.pl
W listopadzie 2018 r. zaprezentowana została nowa wersja strony Reklama.Gazeta.pl, która prezentuje najważniejsze informacje na temat serwisów i produktów reklamowych portalu oraz przykłady najciekawszych realizacji biura reklamy Gazeta.pl z ostatnich miesięcy. Strona jest formą dialogu z interesariuszami, ponieważ pozwala na zbieranie na bieżąco informacji zwrotnych od klientów biura reklamy, m.in. dzięki ankiecie, która przez kilka miesięcy zbierała ich opinie.
W komunikacji z klientami biznesowymi oraz indywidualnymi odbiorcami:
czytelnikami,
użytkownikami,
słuchaczami,
widzami
Grupa Agora przestrzega wewnętrznych regulaminów i procedur, w tym tych dotyczących reklamacji.
Głównym standardem dotyczącym relacji z odbiorcami produktów i usług jest „Kodeks dobrych praktyk w obsłudze klienta, czytelnika i użytkownika”.
Kodeks ma na celu usprawnienie kontaktów pomiędzy pracownikami Grupy Agora a klientami, czytelnikami i użytkownikami, a jednocześnie uspójnienie działań i zapewnienie skuteczności.
W załączniku do Kodeksu znajduje się szczegółowe omówienie konkretnych zasad, m.in. jak właściwie prowadzić korespondencję e-mailową, a jak telefoniczną i poprzez media społecznościowe.
Portal Gazeta.pl cyklicznie prowadzi badania wśród swoich użytkowników, pytając ich o opinie i sugestie. Główne wnioski są wykorzystywane do ulepszania pracy serwisu. Okazjonalnie zaś przygotowywane są testy użytkowników oraz badania tematyczne, np. zaangażowania użytkowników social media.
Formaty reklamowe zgodne z zaleceniami coalition for better ads w ofercie gazeta.pl
Biuro reklamy Gazeta.pl od stycznia 2018 r. wprowadziło nowe, nieinwazyjne formaty reklamowe, które pozwalają skutecznie przyciągnąć uwagę użytkowników i są jednocześnie przyjazne dla internautów.
Zostały one przygotowane zgodnie z ich preferencjami oraz standardami Coalition for Better Ads i Google.
Najnowsze rozwiązania w ofercie biura reklamy Gazeta.pl stanowią alternatywę dla reklam, które według Coalition for Better Ads są najbardziej irytujące i skłaniają internautów do instalowania programów blokujących reklamy.
Nowe formaty reklamowe w ofercie Gazeta.pl - Prestitial, Small Sticky Ads oraz Halfpage Mobi - są skuteczne i proste, a zarazem nieinwazyjne i przyjazne dla użytkowników.
Prestitial to format dedykowany na desktop, który pojawia się na całym ekranie jeszcze przed wyświetleniem treści strony. Posiada możliwość natychmiastowego pominięcia reklamy, dzięki czemu użytkownik decyduje o jej oglądaniu. To rozwiązanie całkowicie absorbujące uwagę, idealne do działań wizerunkowych i zasięgowych.
Small Sticky Ads to reklama, która pojawia się na 15 sekund na dole ekranu. Nie jest uciążliwa, ponieważ przykrywa tylko niewielką część strony i dopasowuje się do ekranu. Jednocześnie zwraca uwagę użytkowników, podążając za nimi podczas przeglądania strony.
Halfpage Mobi to format dedykowany na urządzenia mobilne, który płynnie przewija się wraz z zawartością strony. Nie irytuje użytkowników, ale zwraca ich uwagę, ponieważ jest emitowany w tekście.
AMS i tandem media nagrodzone w rankingu biur reklamy „media&marketing polska"
Jak co roku zespoły sprzedaży działające w Grupie Agora zdobyły wysokie noty od klientów reklamowych w raporcie „Biura Reklamy 2018". W badaniu przygotowanym przez „Media&Marketing Polska" zespoły AMS i Tandem Media zostały uznane za najlepsze biura reklamy w swoich kategoriach.
Już po raz dziewiąty biuro reklamy AMS zostało wyróżnione w raporcie „Media&Marketing Polska" i zwyciężyło w zestawieniu zespołów sprzedaży firm reklamy zewnętrznej. Klienci AMS docenili przede wszystkim ofertę atrakcyjnych formatów i rozwiązań technologicznych. Zespół sprzedaży firmy wyróżnia się również elastycznym działaniem i sprawnością w sytuacji zmian w trakcie kampanii. Klienci cenią handlowców AMS za umiejętność doradzenia i zaoferowania ciekawych rozwiązań oraz za szybkie i wyczerpujące odpowiedzi na briefy.
Tandem Media, broker reklamy radiowej i kinowej Agory, w tegorocznej edycji raportu zdobył tytuł najlepszego biura sprzedaży reklamy i kinowej, a także otrzymał wyróżnienie dla biura reklamy radiowej. Klienci Tandem Media kupujący reklamę radiową doceniają doradztwo oraz ciekawą ofertę rozwiązań proponowanych przez zespół. Klienci „kinowi” Tandem Media jako główne zalety biura reklamy wskazują szybkość odpowiedzi na zapytania oraz otwartość na negocjacje.
Dobre opinie w rankingu zebrały także zespół sprzedaży „Gazety Wyborczej” i czasopism Agory oraz biuro reklamy Gazeta.pl.
Magazyn „Media&Marketing Polska” co roku publikuje raport „Biura Reklamy". Oceny zespołów sprzedaży mediów dokonuje w nim panel specjalistów pracowników domów mediowych. Noty przyznawane są m.in. w kategoriach: ogólna ocena biur reklamy, elastyczność i sprawność w sytuacji zmiany w trakcie kampanii, otwartość na negocjacje cenowe, oferowane atrakcyjne formaty i rozwiązania. Badanie zostało przeprowadzone metodą CATI w dniach 9-26 października 2018 r. przez Kantar Millward Brown.
POLITYKA SYSTEMU ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ W DRUKARNIACH AGORY
Od 24 lipca 2018 r. w pionie druku Agory S.A. oraz Agorze Poligrafii Sp. z.o.o. funkcjonuje System Zarządzania Jakością oparty na Normie ISO 9001:2015. Zastąpił on wcześniejszy system oparty na Normie ISO 9001:2008. Główne założenia polityki w zakresie zarządzania jakością z dn. 24 lipca 2018 r. dotyczą:
ciągłego doskonalenia jakości poprzez spełnienie wymagań i oczekiwań klientów przy stałym wzroście rentowności prowadzonych działań oraz bezpieczeństwa finansowego Agory i Agory Poligrafii
Główne cele w zakresie zarządzania jakością w drukarniach agory w 2018 r.:
poprawa relacji z klientami – ograniczenia liczby reklamacji
przygotowanie drukarni do przeprowadzenia recertyfikacji na wymagania normy ISO 9001:2015
Realizacja celów w zakresie zarządzania jakością w drukarniach w 2018 r.:
szkolenia wewnętrzne oraz zewnętrzne dotyczące wymagań nowej normy,
analiza oraz zdefiniowanie kontekstu oraz zainteresowanych stron oraz przygotowanie analizy ryzyka w oparciu o procesy funkcjonujące w Pionie Druku
realizacja zadań wynikających z oceny ryzyka i jego minimalizacji, zmiany w procesach i przebudowa dokumentacji. W ramach przygotowania do wdrożenia nowego standardu ISO 9001: 2015 pracownicy segmentu druk wzięli udział w szkoleniach, które miały na celu objaśnienie wymagań oraz przedstawienie sposobu pracy zgodnie z wymogami normy. Wzięły w nich udział 34 osoby z działów produkcyjnych oraz utrzymania ruchu drukarń w Warszawie, Tychach i Pile.
Osiągnięte rezultaty w 2018 r.:
wdrożenie normy ISO 9001:2015 oraz edukacja pracowników w zakresie jej wymogów
spadek liczby reklamacji o ponad 15% w porównaniu do 2017 r.
Relacje z otoczeniem, również branżowym mają dla Grupy Agora szczególne znaczenie, dlatego spółki Grupy, jak również jej media inicjują i angażują się w wiele inicjatyw i działań na rzecz branży.
Grupa Agora chce aktywnie kształtować otoczenie, w którym na co dzień funkcjonuje. Dlatego też jej spółki są aktywnymi uczestnikami organizacji skupiających specjalistów z branż istotnych dla jej działalności. Główne organizacje, w pracach których uczestniczą przedstawiciele spółek Grupy to:
IAA Polska – Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy Polska
ZPAV – Związek Producentów Audio Video
KIPA – Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych
Krajowa Izba Książki
PIIT - Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji
Polska Izba Druku
WAN – IFRA – World Association of Newspapers and News Publishers
INMA – International Newsmedia Marketing Association
EPC – European Publishers Council
EGTA – Association of television and radio sales house
UNIC – International Union of Cinemas
IPI – International Press Institiute
ENPA – European Newspaper Publishers Association
(dane na 31.12.2018 r.)
Równie ważną kwestią dla spółek Grupy Agora jak włączanie się w inicjatywy branżowe jest edukacja branży. Podejmowane są działania, w których pracownicy Agory mogą podzielić się swoją wiedzę oraz doświadczeniami z przedstawicielami klientów i partnerów biznesowych. Dzięki temu powstaje platforma do wymiany wiedzy. Takie działania podejmują m.in. Gazeta.pl, Radio TOK FM czy Agora IT – regularnie przygotowując konferencje branżowe. Wyrazem odpowiedzialności jest również członkostwo w organizacjach branżowych
Gazeta.pl edukuje branżę reklamową w projekcie Gazeta.pl LAB
Gazeta.pl LAB to cykl spotkań dla klientów portalu - zarówno dużych konferencji merytorycznych, jak i kameralnych warsztatów, szkoleń, śniadań edukacyjnych czy webinarów oraz szereg innych działań, mających na celu optymalizację i doskonalenie współpracy Gazeta.pl z klientami reklamowymi.
Pierwsza konferencja w ramach projektu Gazeta.pl LAB odbyła się we wtorek, 23 października 2018 r. w warszawskiej siedzibie Agory i była poświęcona tematyce jakości w cyfrowym świecie.
100
osób wzięło udział w konferencji inaugurującej Gazeta.pl LAB
Eksperci Gazeta.pl i zaproszeni goście pod hasłem QUALITY LAB opowiadali m.in. o tym, jak mierzyć efektywność działań w kontekście content marketingu, programmatic czy e-commerce. Uczestnicy wysoko ocenili całość konferencji oraz przyznali w ankiecie pokonferencyjnej, że zdecydowanie poleciliby udział w wydarzeniu innym.
4,58
średnia ocena konferencji przez uczestników (w skali 1-5)
Kolejne spotkanie w ramach cyklu Gazeta.pl LAB - śniadanie dla klientów reklamowych portalu, którego tematem przewodnim był Weekend Gazeta.pl, odbyło się 30 października 2018 r.
Podkasty - medium niezwykle popularne w świecie anglosaskim - to audycje audio udostępniane zwykle w formie regularnych odcinków do odtwarzania na smartfonach, komputerach, w samochodach itp. Są tworzone przez marki, firmy, organizacje, media, osobowości, specjalistów, a także osoby, które po prostu uważają, że mają coś do powiedzenia innym.
W Polsce podkasty cieszą się jeszcze niewielką, ale rosnącą popularnością, a ich twórcy i fani chcą promować ten atrakcyjny format.
Międzynarodowy Dzień Podkastów to spotkanie twórców audycji internetowych, ich sympatyków, dziennikarzy, studentów dziennikarstwa, akustyków i wszystkich innych osób zainteresowanych podkastami, które odbyło się 29 września 2018 r. Radio TOK FM – gospodarz i partner wydarzenia zaprosił wszystkich do rozmowy o tym niedocenionym formacie.
100
osób wzięło udział w Międzynarodowym Dniu Podkastów
Wydarzenie było okazją do integracji środowiska podkasterów, a także do popularyzacji tego medium. Polska edycja Międzynarodowego Dnia Podkastów objęła merytoryczne wykłady, stworzyła okazję do wymiany doświadczeń i networkingu towarzyszącego konferencji.
W ramach wydarzenia odbyły się: 9 wystąpień oraz prowadzone przez ekspertów specjalne warsztaty dotyczące prawnych aspektów podkastingu oraz poprawnego wypowiadania się.
Bardzo ważne są dla Agory relacje z klientami, użytkownikami, czytelnikami, dlatego w ramach odpowiedzialnego podejścia do tych osób w 2018 r. zainicjował szereg działań na rzecz klientów, użytkowników.
MARKETING ZAANGAŻOWANY SPOŁECZNIE
Marketing zaangażowany społecznie to włączenie czytelników do wsparcia konkretnych przedsięwzięć.
Prenumeratorzy cyfrowej „Gazety Wyborczej” wspierają cele społeczne i organizacje pozarządowe
„Gazeta Wyborcza” od wielu lat angażuje się w akcje społeczne. Dzięki prenumeratorom cyfrowej wersji dziennika w 2018 r. udało się zabrać w sumie ok. 255 tys. zł w ramach akcji: „Czytasz i pomagasz!”, „Prenumerata Solidarnościowa” oraz „PrenumeRATUJ”. Zysk ze sprzedaży prenumerat cyfrowych został przekazany na rzecz konkretnych organizacji pozarządowych.
255 tys. zł
zysk z prenumeraty cyfrowej „Gazety Wyborczej” przekazany na cele społeczne i środowiskowe
W 2018 r. redakcja „Gazety Wyborczej” trzykrotnie zaprosiła czytelników do wsparcia konkretnych celów społecznych i środowiskowych oraz zaangażowania się w pomaganie.
W 3 akcjach organizowanych w ciągu roku można było kupując prenumeratę cyfrową wesprzeć jedną z organizacji: Kampanię Przeciw Homofobii, Centrum Praw Kobiet lub Stowarzyszenie Interwencji Prawnej, jak również Fundację Agory, Wspólnotę Chleb Życia siostry Małgorzaty Chmielewskiej i Fundację Anny Dymnej Mimo Wszystko oraz WWF. W ostatniej akcji prenumeratorzy cyfrowi mogli wesprzeć ochronę wybranego gatunku zwierząt – rysi, wilków, fok, morświnów, niedźwiedzi lub sóweczek.
Spółki Grupy Agora szukają rozwiązań, których celem będzie dostęp do produktów i usług dla jak najszerszego grona odbiorców – szczególnie grup wrażliwych, defaworyzowanych i wykluczanych. Jest to zgodne z trendem na rynku szerokiej dostępności produktów i usług o najwyższej jakości.
Wśród odbiorców tych działań są zarówno grupy: osób z różnymi niepełnosprawnościami, obcokrajowcy czy też weterani.
Automatyczne transkrypcje audycji radia TOK fm
Osoby z dysfunkcją słuchu mogą mieć problem z dostępem do wartościowych audycji i podkastów przygotowywanych przez Radio TOK FM. Rozwiązaniem, które jest obecnie rozwijane są automatyczne transkrypcje audycji Radia TOK FM. Są one generowane przez oprogramowanie komputerowe, które rozpoznaje mowę ludzką w nagraniu audio i zamienia ją na tekst pisany.
Automatyczne transkrypcje lub ich fragmenty publikowane są celem przybliżenia zawartości poszczególnych audycji radiowych użytkownikom serwisu internetowego TOKFM.pl, a także ułatwienia ich wyszukania za pomocą zewnętrznych wyszukiwarek internetowych. Publikacja transkrypcji ma charakter testowy i wybiórczy; transkrypcje nie są stałym elementem oferty internetowej Radia TOK FM.
Radiostacja dokłada wszelkich starań, aby poprzez rozwój inteligentnych algorytmów oprogramowania do rozpoznawania mowy podnosić jakość transkrypcji, jednak proces ten przebiega całkowicie automatycznie i nie jest doskonały.
Generowanie i publikacja automatycznych transkrypcji audycji Radia TOK FM jest elementem projektu „Search the radio”. Projekt ten realizowany jest przez Grupę Radiową Agory przy wsparciu funduszu Google DNI, w ramach czwartej rundy programu the Digital News Initiative, wspierającego innowacyjne projekty technologiczne w mediach. Partnerem technologicznym projektu jest firma NEWTON Technologies, działająca na 11 europejskich rynkach.
„pryvit” – pierwsza bezpłatna gazeta dla Ukraińców we Wrocławiu
6 tys.
nakład gazety „Pryvit”
„Pryvit” to pierwsza gazeta tworzone z myślą o Ukraińcach mieszkających w Polsce. Jest to wspólne przedsięwzięcie wrocławskiej redakcji „Gazety Wyborczej” oraz Fundacji Ukraina.
Wydawcy zależy, aby dzięki gazecie „Pryvit Wrocław” Ukraińcy lepiej poznali Wrocław, dowiedzieli się, jak korzystać z miasta i imprez w nim organizowanych, a także co sprzyja integrowaniu się Polaków i Ukraińców.
Gazeta „Pryvit Wrocław” jest dostępna za darmo w miejscach, które często odwiedzają Ukraińcy, np. w siedzibie Fundacji Ukraina, cerkwi prawosławnej, urzędach, uczelniach, ale też w restauracjach, które prowadzą Ukraińcy.
Helios w programie „miejsce przyjazne weteranom”
Grupa weteranów w Polsce to około 17 tysięcy osób, część z nich to weterani poszkodowani. Pamiętając o ogromnych zasługach polskich żołnierzy, walczących podczas misji bojowych na całym świecie, m.in. biorących udział w operacjach wojskowych NATO, Unii Europejskiej, ONZ lub w ramach innych koalicji, sieć kin Helios przystąpiła do programu Fundacji Stratpoints „Weterani są wśród nas – Miejsce Przyjazne Weteranom”.
W związku z tą inicjatywą każda osoba posiadająca status weterana może kupić bilet do dowolnie wybranego kina sieci w cenie biletu ulgowego. Bilety na wszystkie seanse są dostępne w kasach po okazaniu legitymacji weterana.
Seanse po ukraińsku w sieci kin Helios
Sieć kin Helios zainicjował jako pierwsza sieć kin w Polsce specjalne seanse dla ukraińskojęzycznych widzów. Wśród wyświetlanych filmów we wszystkich 46 kinach sieci były m.in. „Fantastyczne zwierzęta: Zbrodnie Grindelwalda”, „Bohemian Rhapsody”, „Narodziny gwiazdy”.
Z kolei w wybranych kinach odbyły się pokazy „Dziadka do orzechów i cztery królestwa”. Inicjatywa Heliosa spotkała się z zainteresowaniem zarówno ze strony widzów, jak również dystrybutorów i konkurentów, którzy również dołączyli do swojego repertuaru filmy po ukraińsku.
Również promocja inicjatywy miała różnorodnościowy charakter, m.in. plakaty i informacje prasowe oraz strona internetowa (www.helios.pl/seanse_ua) zostały przygotowane w języku ukraińskim. Akcja kontynuowana będzie w 2019 roku.
Kultura dostępna w sieci kin Helios
Kultura Dostępna w Kinach to program, którego celem jest dotarcie z polską sztuką filmową do szerokiego grona odbiorców dzięki przystępnej cenie biletu. Promuje on również polskie kino.
W 2018 r. we wszystkich kinach Helios w całej Polsce co czwartek odbywały się seanse blisko 50 polskich filmów na 4,4 tys. pokazach.
4,4 tys.
pokazów 50 polskich filmów w ramach programu „Kultura dostępna”
Widzowie mogli zobaczyć najbardziej cenione przez krytyków oraz nagradzane na międzynarodowych festiwalach filmy polskiej produkcji, m.in.: „Pokot”, „Twój Vincent”, „Plan B”, „Twarz”, „Zimna Wojna”, „Cicha noc”, „Listy do M. 3”, „Po prostu przyjaźń”, „Najlepszy”, „Sztuka Kochania. Historia Michaliny Wisłockiej”.
Program Kultura Dostępna w Kinach jest częścią ogólnopolskiego projektu Kultura Dostępna. Jego głównymi organizatorami są Narodowe Centrum Kultury oraz MKiDN.
Działalność mediów Grupy Agora opiera się na wartościach i zasadach, wśród których najważniejsze dotyczą: niezależności, dbałości o jakość i rzetelność przygotowywanych materiałów oraz odpowiedzialność za słowa, stojąc na straży wiarygodności publikowanych informacji i rzetelności.
Jednocześnie starają się one rozwijać wśród odbiorców umiejętność korzystania z mediów oraz krytycznego myślenia. Równocześnie dziennikarze i pracownicy Grupy Agora czynnie włączają się w akcje społeczne oraz inicjują szereg działań, kampanii i inicjatyw, które angażują lokalne społeczności i poruszają ważne problemy społeczne.
W ramach ofertowanych produktów są takie, których społeczny cel jest związany z ważnymi dla społeczeństwa problemami, kwestiami i tematami.
#zwykliniezwykli and #microdoc video cycles by wideo gazeta.pl
Z badań Gazeta.pl wynika, że użytkownicy chcą dowiadywać się o sprawach blisko ludzi i być dumni z Polaków. Mają też dość hejtu.
Mikrodokumenty, czyli cykl unikalnych i jakościowych treści wideo, których widzowie nie znajdą nigdzie indziej, doskonale wpisują się w tę potrzebę. Bohaterami Mikrodokumentów Gazeta.pl są zwykli ludzie, których postawa jest godna naśladowania - przekraczają własne ograniczenia, łamią stereotypy, inspirują, zaskakują, czynią dobro.
8,8 mln
wyświetleń 10 odcinków cyklu #zwykliniezwykli
Celem jest przybliżenie ich sylwetek i wywołanie pozytywnych emocji w widzach: ciepła, wzruszenia, inspiracji, motywacji do działania. Twórcy cyklu unikają hejtu i sensacji, śmiało podejmują trudne tematy (np. bezdomności, biedy, choroby, niepełnosprawności itp.), które stają się polem do przemyśleń dla odbiorców.
W 2018 r. przygotowano w sumie 10 odcinków, w których zgodnie z oczekiwaniami użytkowników portalu przedstawiono bohaterów codzienności, np. inicjatorów społecznych inicjatyw, organizacji pozarządowych: Jadłodzielnia, Medycy na Ulicy, Daj obiad etc.
Program wideo wyborcza.pl „w pożyczonych garniturach”
Jakub Hartwich i Adrian Glinka to bohaterowie dwutygodniowego protestu zorganizowanego przez Rodziców Osób Niepełnosprawnych w Sejmie RP w 2018 r.; obaj jeżdżą na wózku.
Dział wideo Wyborcza.pl stworzył wspólnie z nimi program, którego celem jest uwrażliwienie widzów na problemy osób z niepełnosprawnościami, a jednocześnie wypełnienie luki w mediach, w których do tej pory nie było audycji poświęconej tym problemom ani audycji, której dwójka gospodarzy byłyby osobami z niepełnosprawnościami.
30 tys.
wyświetleń 3 pierwszych odcinków cyklu „W pożyczonych garniturach”
Cykl wideo „W pożyczonych garniturach" rozpoczął się w lipcu 2018 r., wśród gości byli m.in.: Jurek Owsiak, który radził w programie, jak wykorzystać protest Kuby i Adriana do dobrych celów oraz jak angażować ludzi w akcje obywatelskie, współodczuwanie i współodpowiedzialność, kandydaci do wyborów samorządowych, ale też Czesław Mozil czy Janina Ochojska, z którymi rozmawiano o dostępie do edukacji dla osób z niepełnosprawnościami, a także o tym jak skonsolidować podzielone środowisko.
newsmavens.com – pierwszy europejski serwis tworzony wyłącznie przez kobiety
Newsmavens.com to anglojęzyczny serwis, przedstawiający przegląd najciekawszych i najważniejszych tekstów wybranych przez kuratorki z różnych mediów newsowych w Europie, działa dzięki współpracy wydawców i dziennikarek niezależnych. Został zainicjowany przez "Wysokie Obcasy" i "Gazetę Wyborczą", stworzony dzięki dofinansowaniu Google DNI w październiku 2017 r.
Codziennie pojawia się w nim od 5 do 8 publikacji, które dodatkowo rozsyłane są w formie newslettera. Co tydzień serwis oferuje podsumowanie newsów z komentarzem redakcyjnym.
W ciągu roku w serwisie pojawiły się setki tekstów przygotowanych przez prawie 30 dziennikarek z całej Europy. Są to głównie materiały poświęcone prawom kobiet i zmarginalizowanych grup społecznych oraz wpływowi polityki i ekonomii na życie zwyczajnych ludzi.
KAMPANIA SPOŁECZNA
Kampania „gazety wyborczej” „mój pierwszy raz”
„Gazeta Wyborcza” i Wyborcza.pl zainaugurowały kampanię „Mój pierwszy raz”, skierowaną do osób, które w 2018 roku po raz pierwszy mogły wziąć udział w wyborach samorządowych.
Redakcja w tygodniach poprzedzających wybory namawiała młodych ludzi do udziału w nich i skorzystania ze swojego prawa do głosowania. Zachęcała też młodych ludzi m.in. do czytania materiałów dostępnych w serwisie Wyborcza.pl/wybory, który zbierał wszystkie redakcyjne teksty o kampanii samorządowe, w tym wyniki sondaży, sylwetki kandydatów i poradniki dla głosujących.
Dodatkowo, aby ułatwić młodym osobom oddanie głosów w pierwszych wyborach, zespół dziennika przygotował dla nich specjalną, bezpłatną prenumeratę cyfrową „Gazety Wyborczej”.
Oferta była ważna aż do końca listopada ub.r.; mogły ją aktywować osoby w wieku 18-22 lat. Nowi subskrybenci „Gazety Wyborczej” otrzymywali dodatkowo codzienny newsletter lokalny, przygotowany przez jedną z 20 redakcji dziennika.
INICJATYWY i NAGRODY MEDIÓW AGORY
Media Grupy Agora dzięki organizacji konkursów i inicjatyw zabierają głos w ważnych społecznie tematach, jednocześnie zaś są promują kulturę.
Nagroda radia TOK FM im. Anny Laszuk
Radio TOK FM od 2011 roku nagradza ludzi, instytucje lub organizacje za odważne, niekonwencjonalne, niezwykłe działania, dzieła lub wypowiedzi, które w ciągu minionego roku miały istotny wpływ na świadomość społeczną lub zmieniły polską rzeczywistość.
Obrońcy Puszczy Białowieskiej zostali nagrodzeni za "dzielną walkę o ochronę najcenniejszego polskiego zabytku przyrody przed chciwusami w mundurach leśników" oraz za "odwagę działania w wyjątkowo niesprzyjającym otoczeniu, brutalności służb leśnych, niechęci miejscowych i obojętności obywateli".
Wśród laureatów są m.in. Czarny Protest/Ogólnopolski Strajk Kobiet, płk Krzysztof Olkowicz, Robert Biedroń i Adam Bodnar wraz z Koalicją Organizacji Pozarządowych.
Nagroda fotograficzna „Gazety Wyborczej” im. Krzysztofa Millera za odwagę patrzenia
Nagroda im. Krzysztofa Millera za odwagę patrzenia przyznawana będzie corocznie począwszy od 2018 r. , a jej celem jest promocja fotografii o wyjątkowych wartościach dziennikarskich, wyróżniających się pogłębionym, rzetelnym i właśnie odważnym spojrzeniem na trudne tematy społeczne, polityczne, ekonomiczne i kulturowe.
Konkurs, zainaugurowany przez „Gazetę Wyborczą” jesienią 2018 r., upamiętnia wybitnego fotografa Krzysztofa Millera, legendę fotoreportażu wojennego i autora wielu znanych zdjęć. O nagrodę mogą co roku rywalizować zarówno profesjonaliści, jak i amatorzy fotografii; autorzy indywidualni oraz kolektywy fotografów.
300
zgłoszeń do Nagrody im. Krzysztofa Millera za odwagę patrzenia
Zgłaszane mogą być wszystkie formy fotograficzne, w tym fotoreportaż, dokument, seria portretów czy pejzaży itp., wykonane dowolną techniką - profesjonalnym sprzętem fotograficznym lub telefonem komórkowym. W pierwszej edycji konkursu prace można było nadsyłać do końca października – organizatorzy otrzymali ich prawie 300.
Na początku listopada jury ogłosiło 7 finalistów, których prace zostały zaprezentowane w serwisie Wyborcza.pl/wiecejswiata. Konkurs zakończył się galą, podczas której nagrodę główną - czek na kwotę 10 tys. zł odebrała Anna Liminowicz za fotoreportaż „Między blokami”.
Organizatorzy konkursu to: „Gazeta Wyborcza”, „Duży Format”, Wyborcza.pl, „Więcej Świata”. Do konkursu zgłosili się autorzy z Polski i zagranicy z prawie 300 projektami. Jury wybrało 7 finalistów i 1 zwycięzcę.
"Gazeta Wyborcza" jako współorganizator nagrody im. Ryszarda Kapuścińskiego
Nagroda im. Ryszarda Kapuścińskiego jest przyznawana od 2010 r. przez „Gazetę Wyborczą” i Miasto st. Warszawa autorom najlepszej książki reporterskiej roku i najlepszego przekładu roku.
W 9. edycji do konkursu zgłoszono 99 pozycji.
99
zgłoszeń do 9. edycji Nagrody im Ryszarda Kapuścińskiego
Jury nominowało do finału książki:
Sacha Batthyany „A co ja mam z tym wspólnego? Zbrodnia popełniona w marcu 1945 roku. Dzieje mojej rodziny, z niem. przeł. Emilia Bielicka
Anna Bikont - „Sendlerowa. W ukryciu”
Joanna Czeczott - „Petersburg. Miasto snu”
Marek Łuszczyna - „Mała zbrodnia. Polskie obozy koncentracyjne”
Ben Rawlence - „Miasto cierni. Największy obóz dla uchodźców”, z ang. przeł. Sergiusz Kowalski
Nagrodę główną otrzymała: Anna Bikont - „Sendlerowa. W ukryciu”.
Nagrodzie towarzyszy akcja edukacyjna wśród uczniów warszawskich szkół, a także konkurs dla studentów i doktorantów „Tłumacze świata”.
Ze względu na specyfikę swojej działalności i chęć budowania właściwych relacji z klientami indywidualnymi spółki Grupy Agora szczególną wagę przykładają do ochrony danych osobowych i prywatności.
W relacjach z czytelnikami, użytkownikami serwisów, prenumeratorami cyfrowymi, odbiorcami newsletterów oraz klientami indywidualnymi i biznesowymi ważne są odpowiednie procedury i polityki, jak również edukacja i transparentna komunikacja. W 2018 r. kontynuowane były działania opisane w Raporcie Odpowiedzialności Grupy Agora z 2017 r. (link)
Wprowadzenie nowej „Polityki Ochrony Danych Osobowych” i kolejnych wynikających z niej polityk i procedur w Grupie Agora w 2018 r. związane było z wejściem do stosowania ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679, znanego pod nazwą „RODO” lub „GDPR” oraz wejściem `w życie nowej ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r. Dlatego też dokumenty wskazane w raporcie z 2017 r. zostały wzbogacone o nowe dokumenty i uszczegółowione.
Polityka Ochrony Danych Osobowych stanowi zbiór zasad i reguł postępowania związanych z danymi osobowymi, które są przetwarzane przez pracowników i współpracowników Agory w ramach wykonywanych zadań.
W SKŁAD „POLITYKI OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH" W GRUPIE AGORA WCHODZĄ:
Polityka transparentności (Polityka przetwarzania danych osobowych) – to deklaracja złożona przez wszystkich pracowników i współpracowników wobec klientów, w której firma zapewnia, że chroni ich dane osobowe ze wszystkimi wymaganiami prawnymi. Dokument ten zawiera ogólne informacje o zasadach przetwarzania danych osobowych przez firmę, sposobie realizacji wniosków dotyczących praw podmiotów danych, a także informacje wymagane w art. 13 i 14 RODO w zakresie dotyczącym osób, których dane osobowe są przetwarzane. Jest to dokument zewnętrzny, dostępny na stronie.
Pozostałe dokumenty mają charakter wewnętrzny i są dostępne dla pracowników w intranecie:
Polityka retencji danych osobowych – to zbiór zasad określających reguły retencji danych osobowych w Agorze
Procedura obsługi wniosków podmiotów danych – to zasady postępowania z wnioskami, jakie mogą zgłaszać klienci i użytkownicy – w ramach przysługujących im praw – odnośnie przetwarzania ich danych osobowych. Procedura określa zasady przyjmowania i rozpoznawania wniosków, role w komórce ds. RODO i w liniach biznesowych związane z obsługą i udzielaniem odpowiedzi na tego typu wnioski.
Polityka oceny ryzyka i oceny skutków przetwarzania danych osobowych – określa kroki, jakie potrzebne są do dokonania oceny ryzyka i oceny skutków przetwarzania danych osobowych. Wskazuje też przypadki, w których przeprowadzona powinna być dalsza, poszerzona ocena ryzyka w związku z przetwarzaniem danych osobowych.
Procedura oceny i notyfikacji naruszeń ochrony danych osobowych – wyjaśnia, czym jest naruszenie danych osobowych przetwarzanych przez Agorę lub jej spółki zależne, w jaki sposób i jak szybko należy zgłosić zauważone naruszenie, a także w jaki sposób i kto powinien rozstrzygnąć zgłoszenie.
Polityka wyboru dostawcy przetwarzającego dane osobowe – to zasady, które nakazują dokonanie oceny dostawcy zapewniającego wystarczające gwarancje zgodności przetwarzania danych osobowych z prawem. Dokonanie tej oceny pozwala na weryfikację czy dostawca będzie posiadać możliwości techniczne i organizacyjne, aby dostatecznie chronić dane osobowe powierzone mu do przetwarzania.
Polityka kontaktów z organem ochrony danych osobowych - określa zasady postępowania w przypadkach wymagających współpracy z Prezesem Urzędu Ochrony Danych, w tym postępowania kontrolnego lub sądowo- administracyjnego.
ZGŁASZANIE NARUSZEŃ
Każda osoba zatrudniona w Grupie Agora jest zobowiązana do zgłaszania zauważonych naruszeń.
Naruszenie ochrony danych osobowych to każde zdarzenie prowadzące do przypadkowego lub niezgodnego z prawem zniszczenia, utracenia, zmodyfikowania, nieuprawnionego ujawnienia lub nieuprawnionego dostępu do danych osobowych przesyłanych, przechowywanych lub w inny sposób przetwarzanych przez Grupę Agora.
Inspektor Ochrony Danych prowadzi rejestr naruszeń, w którym znajdują się opisane wszystkie zgłoszone przypadki. W firmie wprowadzony został system monitorowania niezgodności i ich weryfikacji pod kątem spełniania przesłanek naruszenia.
NIEZBĘDNIK RODO – CZYLI SKUTECZNA KOMUNIKACJA DLA PRACOWNIKÓW
Pracownicy Grupy Agora przygotowywani byli do wprowadzenia nowych regulacji poprzez szeroką komunikację: e- maile, informacje w specjalnej sekcji w intranecie oraz szkolenie.
Powstał również dedykowany adres mailowy do kontaktu w sprawie pytań i wątpliwości związanych z tematem ochrony danych osobowych.
Od grudnia 2018 r. trwają kolejne szkolenia pracowników z zakresu ochrony danych osobowych, m.in. nowi pracownicy uczestnicząc w spotkaniu „Witamy w Agorze”, dowiadują się o zasadach i przepisach obowiązujących w firmie w zakresie ochrony danych osobowych.
Ochrona danych osobowych przed cyberzagrożeniami
W 2018 r. wypracowany został pakiet procedur, w ramach których znajdują się dodatkowe zapisy związane z cyberzagrożeniami. Zakres tych procedur obejmuje również dane osobowe przetwarzane w systemach informatycznych Agory. W ramach zarządzania bezpieczeństwem informacji w Agorze S.A. przyjęte zostały „Strategia Bezpieczeństwa”, „Polityka Bezpieczeństwa” i „Polityka Bezpieczeństwa Informacji”.
Celem „Polityki Bezpieczeństwa Informacji” oraz dokumentów z niej wynikających jest wyznaczenie zasad, których spełnienie zapewni właściwy poziom bezpieczeństwa gromadzenia, przetwarzania i przekazywania informacji w Agorze S.A. oraz spójność działań podejmowanych w obszarze ochrony informacji z regulacjami prawnymi.
W odniesieniu do portali i aplikacji mobilnych Grupy Agora wprowadzone zostały: „Zasady korzystania z serwisów internetowych”, „Polityka prywatności” oraz „Polityka Prywatności w zakresie aplikacji mobilnych”, a także wewnętrzne regulaminy i zasady.
W celu wsparcia realizacji zapisów polityk powołani zostali Inspektorzy ds. bezpieczeństwa, w tym Inspektor Ochrony Danych oraz Komitet ds. Bezpieczeństwa.
JAK HELIOS DBA O DANE KLIENTÓW I UŻYTKOWNIKÓW
W 2018 r. również spółka Helios S.A. wprowadziła szczególne zabezpieczenia dotyczące danych swoich klientów i użytkowników serwisu Helios.pl. Na jej stronie Jak dbamy o Twoje dane znajdują się szczegółowe informacje związane z zagadnieniem przetwarzania danych osobowych. Dodatkowo spółka wdrożyła m.in. Politykę prywatności oraz Politykę transparentności. Każdy profil prowadzony przez Helios S.A. w mediach społecznościowych ma swoją klauzulę informacyjną.
RODO A PRODUKTY GOLDENLINE
GoldenLine wspiera klientów w realizacji procesów rekrutacyjnych zgodnie z najlepszymi standardami ochrony danych osobowych. W tym celu powstała specjalna strona internetowa poświęcona dbałości o dane osobowe klientów oraz użytkowników portalu goldenline.pl. Można na niej znaleźć niezbędne informacje w tym zakresie (RODO a produkty GoldenLine - co powinieneś wiedzieć?)
W trosce o prywatność klientów i ich danych wdrożone zostały procedury zapewniające bezpieczeństwo danych osobowych. Grupa Agora zachowuje najwyższe standardy dotyczące komunikacji z klientami zarówno w przypadku regulacji prawnych, jak i wymogów branżowych.
W Agorze S.A. wdrożone zostały „Strategia Bezpieczeństwa” oraz „Polityka Bezpieczeństwa”, a także „Polityka Ochrony Danych Osobowych”. W Helios S.A. zaś „Polityka Bezpieczeństwa” oraz „Instrukcja zarządzania systemami informatycznymi służącymi do przetwarzania danych osobowych”.
W Grupie Agora funkcjonują dokumenty określające zasady oraz sposób gromadzenia, przetwarzania i wykorzystywania informacji o użytkownikach serwisów internetowych poszczególnych spółek, marek i mediów. Polityki prywatności, regulaminy i zasady korzystania z poszczególnych usług czy regulujące e-sprzedaż usług są dostępne na poszczególnych serwisach i portalach: Agora.pl, Wyborcza.pl, Gazeta.pl, Helios.pl, Ams.com.pl. Określają one zasady, zakres i warunki korzystania z usługi/serwisu/aplikacji przez czytelnika/odbiorcę, w tym kwestie związane z reklamacjami.
MONITORING NARUSZEŃ PRYWATNOŚCI KLIENTA I UTRATY DANYCH
W 2018 r. nie zostały nałożone na spółkę żadne kary z tytułu naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych. Jedno zgłoszenie związane z Agorą trafiło do Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO). Spółka odniosła się do sprawy, potwierdzając prawidłowość przetwarzania przez Agorę S.A. danych osobowych.
W 2018 r. miała miejsce jeszcze jedna sytuacja, dotycząca prawdopodobnego ujawnienia danych przez podmiot trzeci, niezwiązany z Grupą Agora. Informacja o incydencie została przekazana spółce przez CERT Polska. Ze względu na to, że wśród adresów e-mail znalazły się te założone w domenie gazeta.pl, podjęte zostały następujące działania: zgłoszenie incydentu do UODO oraz poinformowanie użytkowników o sytuacji wraz z zaleceniem zmiany hasła.
Drogi Użytkowniku! Chcemy, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w nim treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies oraz przetwarzaniu przez Agora S.A. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Przez dalsze korzystanie, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, z naszego serwisu wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies w Twojej przeglądarce. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić w przeglądarce ustawienia dotyczące plików cookies, a także uzyskać dodatkowe informacje o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci prawach z naszej Polityki Prywatności.