Władze spółki Agora S.A. składają się z zarządu, rady nadzorczej i walnego zgromadzenia akcjonariuszy. Kwestie działania władz spółki reguluje Statut Spółki Agora S.A., który jest dostępny na stronie www.agora.pl
Transparentność i przejrzystość to naczelne zasady naszej komunikacji. Jako spółka giełdowa Agora S.A. zobowiązana jest do przestrzegania licznych regulacji w zakresie przekazywania informacji o firmie i jej działalności. Celem jej działania jest zapewnienie wszystkim interesariuszom równego dostępu do informacji, rozwijając różne nowoczesne narzędzia komunikacji.
Agora docenia znaczenie zasad ładu korporacyjnego oraz ich rolę w umacnianiu transparentności spółek giełdowych w kontaktach z interesariuszami firmy. Dlatego też dokłada wszelkich starań, aby zasady te były stosowane w codziennym funkcjonowaniu spółki.
Władze spółki Agora S.A. składają się z zarządu, rady nadzorczej i walnego zgromadzenia akcjonariuszy. Kwestie działania władz spółki reguluje Statut Spółki Agora S.A., który jest dostępny na stronie www.agora.pl Zarząd Agory S.A. może liczyć od trzech do sześciu osób. Prace prowadzi zgodnie ze statutem spółki oraz z przyjętym przez siebie regulaminem. Jego posiedzenia odbywają się raz w tygodniu. Zarząd prowadzi sprawy spółki kolegialnie, natomiast jego członkowie osobiście zarządzają poszczególnymi obszarami działalności operacyjnej Grupy. Skład zarządu nie zmienił się do dnia publikacji raportu, tj. 8.03.2019 r. Więcej o zarządzie Agory S.A. . Pracę zarządu reguluje „Regulamin organizacji i pracy zarządu”, który określa zasady oraz tryb działania Zarządu Agory Spółki Akcyjnej. Rada nadzorcza składa się z nie mniej niż pięciu i nie więcej niż sześciu członków. Zasady jej działania są szczegółowo uregulowane w statucie spółki. Skład rady nadzorczej nie zmienił się do dnia publikacji raportu, tj. 8.03.2019 r. W czerwcu 2019 r. podczas WZA Andrzeja Dobosza zastąpił Tomasz Karusewicz. Więcej o Radzie Nadzorczej Agory S.A. . Członkowie Rady Nadzorczej Agora S.A. nie prowadzą działalności konkurencyjnej wobec Agory S.A. jak również nie uczestniczą w spółce konkurencyjnej jako wspólnik spółki cywilnej, spółki osobowej lub jako członek organu konkurencyjnej spółki kapitałowej lub członek organu jakiejkolwiek konkurencyjnej osoby prawnej. Nie są oni wpisani w Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych prowadzonym na podstawie ustawy o KRS, ani nie zostali skazani prawomocnym wyrokiem za przestępstwa określone w przepisach Kodeksu Karnego oraz KSH. Członkowie Rady Nadzorczej Agora S.A. nie pełnili funkcji zarządzających lub nadzorczych w podmiotach, które znalazły się w stanie upadłości lub likwidacji w trakcie trwania kadencji tych osób, nie zostali pozbawieni przez sąd upadłościowy prawa prowadzenia działalności gospodarczej na własny rachunek oraz pełnienia funkcji członka rady nadzorczej, reprezentanta lub pełnomocnika w spółce handlowej, przedsiębiorstwie państwowym, spółdzielni, fundacji lub stowarzyszeniu. Zgodnie z postanowieniami statutu spółki co najmniej połowa członków rady będzie spełniać wymogi niezależności określone w par. 20 ust.4. Wszyscy Członkowie Rady Nadzorczej Agora S.A. spełniają kryteria niezależnego Członka Rady Nadzorczej wskazana w § 20 ust. 4 Statutu Spółki. Zgodnie ze złożonymi oświadczeniami następujący Członkowie Rady Nadzorczej Agora S.A.: Andrzej Szlęzak, Andrzej Dobosz, Dariusz Formela, Tomasz Sielicki, Maciej Wiśniewski, spełniają kryteria niezależności członka Rady Nadzorczej, określone przez Komisję Europejską w Załączniku II do Zalecenia Komisji Europejskiej 2005/162/WE z dnia 15 lutego 2005 r. dotyczącego roli dyrektorów niewykonawczych lub będących członkami rady nadzorczej spółek giełdowych i komisji rady (nadzorczej). W ramach Rady Nadzorczej działają: Komitet Audytu oraz Komisja ds. Osobowych i Wynagrodzeń, powołane na podstawie Statutu Spółki, które pełnią funkcje doradcze dla Rady Nadzorczej. Na dzień przedstawienia niniejszego raportu (tj. 8 marca 2019 r.) skład komitetu i komisji kształtuje się w następujący sposób: Kompetencje i tryb działania Komitetu Audytu zostały określone „Regulaminie Komitetu Audytu”, dostępnym na stronie www.agora.pl. Do kompetencji Komitetu Audytu należy sprawowanie czynności nadzorczych w zakresie monitorowania sprawozdawczości finansowej Spółki i Grupy Agora oraz czynności rewizji finansowej, sprawowanie czynności nadzorczych w zakresie monitorowania systemów kontroli wewnętrznej, audytu wewnętrznego oraz zarządzania ryzykiem oraz sprawowanie czynności nadzorczych w zakresie monitorowania niezależności audytorów zewnętrznych. Komitet Audytu w celu realizacji przyznanych kompetencji może żądać przedłożenia przez Spółkę określonej informacji z zakresu księgowości, finansów, audytu wewnętrznego i zarządzania ryzykiem, niezbędnych do wykonywania czynności Komitetu Audytu oraz badać dokumenty Spółki. Komitet Audytu odbywa posiedzenia, w miarę potrzeb, co najmniej cztery razy w roku. W 2018 r. Komitet Audytu obradował w ramach sześciu posiedzeń. Posiedzenia Komitetu Audytu są zwoływane przez jego przewodniczącego z własnej inicjatywy lub na wniosek członka Komitetu Audytu, a także na wniosek Zarządu, wewnętrznego lub zewnętrznego audytora. Posiedzenia Komitetu Audytu mogą zostać zwołane także przez Przewodniczącego Rady Nadzorczej. Komitet Audytu przedkłada Radzie Nadzorczej swoje wnioski, stanowiska i rekomendacje w terminie umożliwiającym podjęcie przez Radę Nadzorczą odpowiednich działań, jak również roczne i półroczne sprawozdania ze swojej działalności w danym roku obrotowym oraz ocenę sytuacji Spółki w obszarach będących w zakresie jego kompetencji. Zgodnie z „Regulaminem Komisji ds. Osobowych i Wynagrodzeń” (dostępnym na stronie www.agora.pl) do jej zadań należy okresowa ocena zasad wynagradzania członków Zarządu i przekazywanie Radzie Nadzorczej odpowiednich rekomendacji w tym zakresie, sporządzanie rekomendacji co do wysokości wynagrodzeń oraz przyznawanie dodatkowych świadczeń dla poszczególnych członków Zarządu w celu ich rozpatrzenia przez Radę Nadzorczą. Komisja ds. Osobowych i Wynagrodzeń, przekazując Radzie Nadzorczej powyższe rekomendacje, powinna określać wszystkie formy wynagrodzenia, w szczególności wynagrodzenie stałe, system wynagradzania za wyniki oraz odprawy. Dodatkowo do kompetencji Komisji ds. Osobowych i Wynagrodzeń należy doradzanie Radzie Nadzorczej w zakresie kryteriów wyboru i procedur powoływania członków Zarządu w przypadkach przewidzianych w Statucie Spółki, doradzanie Radzie Nadzorczej w zakresie procedur umożliwiających zapewnienie właściwej sukcesji członków Zarządu w przypadkach przewidzianych w Statucie Spółki. Posiedzenia Komisji ds. Osobowych i wynagrodzeń odbywają się tak często, jak jest to niezbędne dla jej prawidłowego funkcjonowania, co najmniej raz w roku. Posiedzenia Komisji są zwoływane przez jej Przewodniczącego z własnej inicjatywy lub na wniosek członka Komisji, członka Rady Nadzorczej lub Prezesa Zarządu Spółki. Posiedzenia Komisji mogą zostać zwołane także przez Przewodniczącego Rady Nadzorczej. Komisja przedkłada Radzie Nadzorczej swoje wnioski, stanowiska i rekomendacje w terminie umożliwiającym podjęcie przez Radę Nadzorczą odpowiednich działań oraz coroczne sprawozdanie ze swojej działalności w danym roku obrotowym oraz ocenę sytuacji Spółki w obszarach będących w zakresie jej kompetencji. W zakresie rekomendacji dotyczącej wszechstronności i różnorodności zrównoważonego udziału kobiet i mężczyzn we władzach spółek, zarząd spółki zwraca uwagę, że nie ma wpływu na skład głównych organów spółki. Jednocześnie, zgodnie z przyjętą polityką różnorodności w Grupie Agora, przy wyborze kandydatów na wszystkie stanowiska, które leżą w kompetencji zarządu, w Spółce decydujące znaczenie odgrywają takie kryteria jak wiedza, doświadczenie i umiejętności niezbędne do piastowania danej funkcji. Stosowanie tych zasad w odniesieniu do wszystkich pracowników spółki i Grupy zapewnia zdrowe funkcjonowanie organizacji i podejmowanie nowych wyzwań biznesowych. Procedurę wyboru członków Rady Nadzorczej określa statut spółki, inne obowiązujące przepisy prawa i inne regulacje, którym podlega spółka. Agora ma ograniczony wpływ na kształtowaniu składu organu nadzorującego jej działalność. Pomimo tego, 6-osoby skład Rady Nadzorczej w 2018 r. odzwierciedlał wszystkie idee leżące u podstaw polityki różnorodności. Procedura powoływania zarządu określona jest również w Statucie Agory. Prawo do wskazania kandydatów na członka zarządu mają wyłącznie posiadacze akcji serii A. W opinii spółki przedstawiane przez nich kandydatury brały pod uwagę jako decydujące kryterium przede wszystkim wysokie kwalifikacje, doświadczenie zawodowe w głównych obszarach działalności Grupy Agora oraz merytoryczne przygotowanie do pełnienia funkcji członka zarządu. Członkowie zarządu spółki posiadają uzupełniające się doświadczenie i kompetencje - są absolwentami uczelni: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Uniwersytet Śląski, Uniwersytet Łódzki, Uniwersytet w Edynburgu, Politechnika Wrocławska, Francuski Instytut Zarządzania, Harvard Business School (kursy doszkalające), Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Szkoła Biznesu Politechniki Warszawskiej. Warto podkreślić, że decydującym aspektem przy wyborze władz spółki oraz jej kluczowych menedżerów jest zapewnienie wszechstronności i różnorodności, szczególnie w obszarze doświadczenia zawodowego, wieku, kierunków wykształcenia oraz płci. Decydujące są tu przede wszystkim wysokie kwalifikacje oraz doświadczenie zawodowe i merytoryczne przygotowanie do pełnienia określonej funkcji. Tab. Struktura płci w organach nadzorujących i zarządzających w Agora S.A. Stan na koniec roku Stan na koniec roku Walne zgromadzenie Agory ma kompetencje przewidziane przez Kodeks spółek handlowych dla walnych zgromadzeń spółek akcyjnych m.in. zatwierdza sprawozdanie finansowe, decyduje o podziale zysku lub pokryciu straty, decyduje o udzieleniu absolutorium pozostałym członkom władz spółki. Zasady funkcjonowania walnego zgromadzenia akcjonariuszy są opisane w szczegółowo w §§ 13 - 17 statutu Agory i „Regulaminie Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy” (dostępnym na stronie www.agora.pl). O terminach zwołania walnego zgromadzenia akcjonariuszy Agora informuje zgodnie z przepisami prawa, tj. poprzez komunikat bieżący. Zgodnie z formalnymi zawiadomieniami otrzymanymi od akcjonariuszy, w szczególności na podstawie art. 69 Ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych, na dzień przekazania niniejszego raportu rocznego następujący akcjonariusze mogą wykonywać ponad 5,0% głosów na Walnym Zgromadzeniu Spółki: Tab. Struktura właścicielska (1) udziały w głosach i kapitale zakładowym Agory S.A. zostały przeliczone przez Spółkę po rejestracji obniżenia kapitału zakładowego Spółki w dniu 23 sierpnia 2018 r. WALNE ZGROMADZENIE AKCJONARIUSZY:
RADA NADZORCZA:
ZARZĄD:
SKŁAD ZARZĄDU AGORY S.A. W 2018 R.
REGULAMIN ORGANIZACJI I PRACY ZARZĄDU
SKŁAD RADY NADZORCZEJ AGORY S.A. W 2018 R.:
KRYTERIUM NIEZALEŻNOŚCI CZŁONKÓW RADY NADZORCZEJ w 2018 r.
KOMITET I KOMISJA DZIAŁAJĄCE W RAMACH RADY NADZORCZEJ
KOMITET AUDYTU:
KOMISJA DS. OSOBOWYCH I WYNAGRODZEŃ:
STRUKTURA PŁCI W ORGANACH NADZORUJĄCYCH I ZARZĄDZAJĄCYCH W AGORA S.A.
Struktura płci w organach nadzorujących i zarządzających w Agora S.A. - 2018
Zarząd
Rada Nadzorcza
Kobiety
2
1
Mężczyźni
3
5
Struktura płci w organach nadzorujących i zarządzających w Agora S.A. - 2017
Zarząd
Rada Nadzorcza
Kobiety
2
1
Mężczyźni
3
5
Struktura właścicielska
liczba akcji
% udział w kapitale zakładowym
liczba głosów na WZ
% udział w liczbie głosów na WZ
Agora-Holding Sp. z o.o. (1)(2)
5 401 852
11,60
22 528 252
35,36
Powszechne Towarzystwo Emerytalne PZU S.A. (Otwarty Fundusz Emerytalny PZU Złota Jesień oraz Dobrowolny Fundusz Emerytalny PZU) (1)(3)
7 594 611
16,30
7 594 611
11,92
w tym:
Otwarty Fundusz Emerytalny PZU Złota Jesień (1) (3)
7 585 661
16,28
7 585 661
11,91
Media Development Investment Fund, Inc. (MDIF Media Holdings I, LLC) (1)(4)
5 350 000
11,49
5 350 000
8,40
Nationale – Nederlanden Powszechne Towarzystwo Emerytalne S.A. (Nationale – Nederlanden Otwarty Fundusz Emerytalny oraz Nationale Nederlanden Dobrowolny Fundusz Emerytalny) (1)(5)
4 493 055
9,65
4 493 055
7,05
(2) zgodnie z ostatnim zawiadomieniem z dnia 24 września 2015 r.
(3) zgodnie z ostatnim zawiadomieniem z dnia 27 grudnia 2012 r.
(4) zgodnie z formalnym zawiadomieniem otrzymanym w dniu 6 czerwca 2016 r.
(5) zgodnie z ostatnim zawiadomieniem z dnia 9 czerwca 2016 r.
Agora S.A. z należytą starannością dba o poufność informacji i ich właściwy obieg wewnątrz organizacji, dlatego zasady ładu korporacyjnego oraz raportowania wypełnia zgodnie z wymogami regulatora. Agora S.A. jest spółką akcyjną notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w indeksach: WIG, sWIG80, WIG-MEDIA oraz RESPECT Index (od 18.12.2017 r.) na rynku podstawowym, w systemie ciągłym w sektorze Media. Pierwsze notowanie spółki miało miejsce 20 kwietnia 1999 r. Jako spółka publiczna przestrzegamy wszystkich zasad i regulacji związanych z obowiązkiem informacyjnym.
Agora dba o właściwą komunikację z inwestorami i akcjonariuszami oraz prowadzi przejrzystą politykę informacyjną. Stosuje również dobre praktyki spółek giełdowych - począwszy od wejścia w życie pierwszej edycji „Dobrych Praktyk Spółek Notowanych na GPW” w 2002. Agora S.A. przygotowuje „Raport i oświadczenie o stosowaniu zasad ładu korporacyjnego przez Agorę S.A. Znaleźć tam można m.in. informacje dotyczące: wypełnienia przez Agorę dobrych praktyk spółek giełdowych, a także zasad systemu kontroli wewnętrznej i zarządzania ryzykiem oraz polityce wynagrodzeń dla kluczowych menedżerów, polityce różnorodności w spółce i polityce działań społeczno-sponsoringowych w spółce. Oświadczenie i raport o stosowaniu zasad ładu korporacyjnego przez Agorę S.A. w 2018 r. znaleźć można na stronie www.agora.pl. Agora S.A. wypełnia „Dobre Praktyki Spółek Notowanych na GPW 2016” oraz międzynarodowe standardy, nieustannie dbając o wysoki poziom ładu korporacyjnego. Spółka przestrzega zasady ograniczonej komunikacji z rynkiem kapitałowym w okresach zamkniętych, tj. przed publikacja wyników Grupy. Znamy i respektujemy regulaminy dotyczące obrotu instrumentami finansowymi Agory. Dobre Praktyki zostały przyjęte uchwałą Rady GPW nr 26/1413/2015 z dnia 13 października 2015 roku. Zarząd Spółki dokłada należytej staranności w celu przestrzegania zasad Dobrych Praktyk. Dobre praktyki są dostępne publicznie na stronie internetowej GPW. Dotyczą one sześciu obszarów: polityki informacyjnej i komunikacji z inwestorami, funkcjonowania zarządu i rady nadzorczej, systemów i funkcji wewnętrznych, walnego zgromadzenia i relacji z akcjonariuszami, konfliktu interesów i transakcji z podmiotami powiązanymi oraz wynagrodzeniami. Dokument zawierają: 20 rekomendacji („R) oraz 70 zasad szczegółowych („Z”). W 2018 r. Spółka stosowała wszystkie postanowienia Dobrych Praktyk. Rekomendacja dotycząca zapewnienia akcjonariuszom możliwości udziału w walnym zgromadzeniu przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej (IV.R.2) w zakresie zapewnienia akcjonariuszom dwustronnej komunikacji, przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, w czasie rzeczywistym, w ramach której akcjonariusze mogą wypowiadać się w toku obrad walnego zgromadzenia, przebywając w innym miejscu niż miejsce obrad, była realizowana poprzez kontakt za pomocą dedykowanego adresu email. Raport dotyczący stosowania zasad ładu korporacyjnego w 2018 r. . W 2018 r. Agora S.A. znalazła się po raz drugi w składzie Indeksu Spółek Odpowiedzialnych RESPECT Index. Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie ogłosiła XII edycję indeksu 12 grudnia 2018 r. Spółki notowane w RESPECT Index wyróżniają się odpowiedzialnym i zrównoważonym podejściem do zarządzania, a dzięki temu bardziej atrakcyjnych dla inwestorów i wykazujących wyższą stopę zwrotu niż przeciętna rynkowa. spółek znalazło się w XII edycji Obecność w RESPECT Index jest dowodem na staranne podejście Agory do zagadnienia ESG (ang. enviromental, social and governance), czyli do kwestii z zakresu: środowiska, odpowiedzialności społecznej oraz zarządzania, ładu korporacyjnego. Nowy skład RESPECT Index będzie obowiązywał od 27 grudnia 2018 r. Kwalifikacja do indeksu podlega trójstopniowej weryfikacji - w 12. edycji indeksu pozytywnie przeszło ją 31 spółek, w tym 2 debiutujące i 1 powracająca. RESPECT Index to pierwszy w Europie Środkowo-Wschodniej indeks spółek odpowiedzialnych. Projekt został wprowadzony przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie w 2009 roku, kiedy ogłoszono pierwszy skład Indeksu. RESPECT Index obejmuje swoim portfelem polskie i zagraniczne spółki z Głównego Rynku GPW. Do indeksu aspirować mogą spółki o najwyższej płynności, czyli wchodzące w skład indeksów WIG20, mWIG40 lub sWIG80. Trafiają do niego firmy, które przechodzą trzystopniową weryfikację prowadzoną przez GPW i Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych, prowadzące w nienaganny sposób komunikację z rynkiem poprzez raporty bieżące i okresowe oraz swoje strony internetowe. Trzecim warunkiem jest odpowiedzialne społecznie zachowanie wobec środowiska, społeczności i pracowników, które jest analizowane na podstawie ankiety weryfikowanej przez audytora projektu. wzrost wartości RESPECT Index od XI 2009 r. do XII 2018 r. Udziały spółek w indeksie są określane na takich samych zasadach, jak w przypadku innych indeksów giełdowych – pod uwagę brane są akcje w wolnym obrocie, przy czym wagi największych spółek są ograniczane do 25 proc., gdy liczba uczestników jest mniejsza niż 20 spółek, lub do 10 proc. w pozostałych przypadkach. Od listopada 2009 roku do grudnia 2018 r., w ciągu dziewięciu lat istnienia indeksu, zwiększył on swoją wartość o 70 %. W tym czasie indeks szerokiego rynku WIG wzrósł o 47% a WIG20 spadł o 4%. Więcej - http://www.odpowiedzialni.gpw.pl Agora S.A. komunikuje się ze wszystkimi interesariuszami, w tym z inwestorami oraz akcjonariuszami, w sposób transparentny. W ramach dwustronnej komunikacji rozwija intuicyjne narzędzia komunikacji i zapewnia stały dostęp do informacji (tematyczne newslettery, mobilna strona internetowa, konto w serwisach Twitter (@Agora_SA) oraz LinkedIn, branżowy mailing z raportami dotyczącymi poszczególnych segmentów działalności). Dla lepszej oceny sytuacji, Spółka udostępniania inwestorom i analitykom własne opracowania rynkowe i branżowe. Agora zapewnia również bezpośredni, imienny kontakt z pracownikami działu relacji inwestorskich, działu komunikacji korporacyjnej oraz przedstawicielami Zarządu Spółki. Spółka regularnie organizuje spotkania dla inwestorów i akcjonariuszy oraz przedstawicieli mediów poświęcone wypracowanym wynikom finansowym. W ciągu roku odbywają się 4 takie spotkania dla inwestorów i dziennikarzy połączone z prezentacją wyników spółki. Dodatkowo Spółka zaprasza co najmniej raz w roku na Dzień Otwarty przedstawicieli rynku kapitałowego i mediów, którzy mają okazję porozmawiać z zarządzającymi poszczególnymi wybranymi biznesami Grupy. Cyklicznie odbywają się również poświęcone ważnym wydarzeniom korporacyjnym, np. w 2018 r. w taki sposób została zaprezentowana nowa Strategia Grupy na lata 2018-2022. W celu zapewnienia równego dostępu do informacji podczas każdego spotkania prowadzona jest transmisja online wraz z symultanicznym tłumaczeniem na język angielski, podczas której zarówno użytkownicy fizyczni, jak również Ci zebrani przed ekranami komputerów, mogą zadawać pytania, na które przedstawiciele Zarządu Agora S.A. na bieżąco odpowiadają podczas stosownej części Q&A. Bieżąca komunikacja z rynkiem odbywa się również poprzez pozyskiwanie tzw. feedbacku inwestorskiego, zarówno w indywidualnych rozmowach z przedstawicielami działu relacji inwestorskich, jak również ankietach. Umożliwiają one ankietowanym swobodne wyrażanie swoich opinii oraz oczekiwań w anonimowym badaniu. Zobacz stronę dla inwestorów . Relacje inwestorskie są elementem budowania wartości Spółki na rynku kapitałowym. Spółka pozostaje w stałym i bieżącym kontakcie z przedstawicielami rynku i po kluczowych wydarzeniach korporacyjnych pozyskuje informacje zwrotne od inwestorów i analityków, analizując i wdrażając nowe rozwiązania i narzędzia jeszcze bardziej usprawniające komunikację z Spółka odpowiada także niezwłocznie na wszystkie pytania interesariuszy, ze szczególnym uwzględnieniem inwestorów indywidualnych, instytucjonalnych czy przedstawicieli mediów. Dodatkowo monitoruje media i social media. Dzięki wprowadzonym rozwiązaniom Spółka jest uznawana za jedną najbardziej transparentnych na rynku. Widoczny jest również wzrost aktywności ze strony akcjonariuszy, inwestorów i analityków. Niejednokrotnie inicjatywa kontaktu wychodzi właśnie od nich. Cenią sobie oni szybkie i merytoryczne odpowiedzi na zadawane pytania oraz stały, nieograniczony kontakt z działem relacji inwestorskich. Agora S.A. w 2018 r. zdecydowała się uruchomić nowy, bardzo intuicyjny i nowoczesny serwis korporacyjny oraz serwis relacji inwestorskich. Biorąc pod uwagę blisko 20-letnią historię spółki na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, bogate archiwum informacji i dokumentów korporacyjnych, jest kluczowe w ocenie inwestycyjnej spółki. Nowe rozwiązania, alerty czy narzędzia umożliwiające zapisywanie „ulubionych” linków oraz plików, dobra wyszukiwarka i łatwa nawigacja zostały docenione przez odbiorców serwisu oraz ekspertów. Nowoczesny i funkcjonalny serwis to interaktywna wizytówka grupy medialnej Agora. Łączy przejrzystość z funkcjonalnościami ważnymi zarówno dla akcjonariuszy, inwestorów i analityków, jak i dla innych interesariuszy spółki. Agora znalazła się w gronie zwycięzców XI edycji konkursu Złota Strona Emitenta organizowanego przez Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych. Spółka została nagrodzona za stronę korporacyjną Agora.pl w kategorii „Najlepszy serwis IR” oraz „Lider komunikacji online” - wyróżnienia te potwierdzają wysoki poziom relacji inwestorskich Agory, a także komunikacji z rynkiem kapitałowym. Agora S.A. jako jedyna spółka giełdowa zwyciężyła w obu konkursowych kategoriach „Najlepszy serwis IR” i „Lider komunikacji online” i została nagrodzona w gronie spółek o średniej wielkości.
RAPORT O STOSOWANIU ZASAD ŁADU KORPORACYJNEGO
DOBRE PRAKTYKI SPÓŁEK NOTOWANYCH NA GPW
RESPECT IndexBIEŻĄCY DIALOG Z INWESTORAMI
rynkiem.
Agora z prestiżowymi nagrodami za komunikację z rynkiem kapitałowym
W Grupie Agora funkcjonuje system kontroli wewnętrznej i system zarządzania ryzykiem.
W Grupie Agora została wprowadzona „Polityka Zarządzania Ryzykiem”. Celem polityki jest określenie zasad i ram procesu zarządzania ryzykiem, ustanowienie odpowiedzialności uczestników oraz zdefiniowanie podstawowych pojęć z zakresu ryzyka. W Polityce zdefiniowane zostały: podział odpowiedzialności; harmonogram procesu zarządzania ryzykiem, kategorie ryzyka oraz raportowanie ryzyka poprzez stworzenie rejestru i mapy ryzyk oraz określenie akceptowalnego poziomu ryzyka. W Grupie funkcjonuje również Regulamin audytu wewnętrznego oraz rejestr ryzyk – mapa ryzyk. Kadra zarządzająca realizuje poszczególne zadania wynikające z systemu kontroli wewnętrznej oraz stałego nadzoru nad jego efektywnością w ramach zarządzania poszczególnymi segmentami Grupy. W spółce funkcjonuje dział audytu wewnętrznego, którego zadaniem jest między innymi identyfikacja ryzyk z zakresu kontroli wewnętrznej i bezpieczeństwa oraz rekomendowanie zarządowi działań zmierzających do ich ograniczenia. Rada nadzorcza odbywa regularne spotkania z audytorem wewnętrznym spółki, na których omawia raporty z przeprowadzonych audytów dotyczące wybranych obszarów działalności oraz działania podejmowane w celu ograniczenia zidentyfikowanych ryzyk. W 2017 r. odbyło się 10 takich spotkań, zaś w 2018 r. 6 spotkań. W firmie odbywa się systematyczny przegląd obszarów działalności spółki w celu identyfikacji i ograniczenia potencjalnych ryzyk. Dla potrzeb procesu zarządzania ryzykiem Grupa Agora określa również poziom materialności analizowanych ryzyk.GŁÓWNE ELEMENTY SYSTEMU KONTROLI WEWNĘTRZNEJ SĄ SKŁADNIKAMI PROCESÓW BIZNESOWYCH GRUPY
AGORA I OBEJMUJĄ M.IN.:
W 2018 r. w Grupie Agora:
W zakresie ochrony środowiska w 2018 r. odnotowano jedną karę nałożoną przez Urząd Regulacji Energetyki:
W 2018 r. w zakresie zgodności z regulacjami i dobrowolnie stosowanymi kodeksami dotyczącymi komunikacji marketingowej, w tym reklam, promocji i sponsoringu stwierdzono jeden przypadek:
Ze względu na działalność prasową Grupy Agora prowadzone są sprawy cywilne z powództw osób, zarzucających naruszenie ich dóbr osobistych w publikacjach prasowych. Spółka Agora jest także stroną postępowań administracyjnych i sądowo-administracyjnych w związku ze skargami na odmowę wydania przez spółkę danych osobowych użytkowników serwisów internetowych spółki podmiotom innym niż uprawnione organy.