Grupa Agora bierze odpowiedzialność za wpływ swoich decyzji i działań na społeczeństwo, przyczynia się do zrównoważonego rozwoju, w tym dobrobytu i zdrowia społeczeństwa, uwzględnia oczekiwania swoich interesariuszy.
Zobacz Cele Zrównoważonego Rozwoju (SDGs) Grupy Agora
Koniec z ubóstwem
zaangażowanie w akcje charytatywne, których celem jest wsparcie potrzebujących
edukacja społeczeństwa na temat wsparcia potrzebujących
Zero głodu
edukacja w zakresie niemarnowania żywności oraz racjonalnej konsumpcji
Dobre zdrowie i jakość życia
podnoszenie jakości życia i zdrowia społeczeństwa dzięki dedykowanym akcjom i inicjatywom
promocja zdrowego stylu życia
Dobra jakość edukacji
działania na rzecz podnoszenia jakości edukacji
działalność edukacyjna
Równość płci
działania wspierające równość kobiet i równe traktowania płci
inicjatywy wzmacniające udział i rolę kobiet we współczesnym społeczeństwie
Mniej nierówności
skuteczne przeciwdziałanie dyskryminacji ze względu na różne przesłanki, we wszystkich aspektach
Innowacyjność, przemysł, infrastruktura
projekty wspierające innowacyjność, promocję nowych modeli i rozwiązań biznesowych, przedsiębiorczości
Zrównoważone miasta i społeczeństwo
działania na rzecz zrównoważonych miast, ich mieszkańców, poruszające najważniejsze tematy związane z miastami
Pokój, sprawiedliwość i silne instytucje
wzmocnienie instytucji oraz organizacji, które przyczyniają się do rozwoju społecznego i społeczeństwa obywatelskiego
Wzrost gospodarczy i godna praca
partnerstwo na rzecz rozwoju, szczególnie edukacji, kultury, sztuki, dziennikarstwa i mediów oraz wspierania równości kobiet i mężczyzn
Działania społeczne Grupy Agora są zgodne z obowiązującym prawem i spójne z międzynarodowymi normami postępowania oraz zintegrowane z działaniami organizacji i praktykowane w jej relacjach z interesariuszami. Ich zasady określane są w ramach Polityki działań społeczno-sponsoringowych.
W Grupie Agora w zakresie wpływu społecznego obowiązuje Polityka działań społeczno-sponsoringowych, która została przyjęta przez zarząd Agory w 2016 r., jako wyraz jej strategicznego podejścia do społecznej odpowiedzialności biznesu.
W polityce zostały postawione następujące cele:
edukacja, rozwój indywidualny i społeczny,
kształtowanie postaw obywatelskich i dbałość o prawa człowieka,
promocja kultury i powszechnego dostępu do niej,
promocja zdrowia i zdrowego stylu życia,
troska o środowisko naturalne,
troska o innych wyrażająca się w akcjach charytatywnych i pomocowych.
Działania społeczno-sponsoringowe Grupy Agora są wyrazem jej społecznej odpowiedzialności oraz troski o losy regionów, w których funkcjonuje Grupa, jako miejsc, gdzie warto mieszkać, pracować i realizować plany. Działania te mają też na celu budowanie pozytywnego wizerunku Grupy i jej marek jako podmiotów przyjaznych ludziom oraz zaangażowanych w życie społeczności.
Wdrożona Polityka działań społeczno-sponsoringowych przyniosła spółce wymierne korzyści: wzmocniła jej pozycję lidera wśród mediów w zakresie realizowania projektów społecznych. Dodatkowo zwiększyła zaangażowanie i satysfakcję pracowników dzięki ich udziałowi w działaniach społecznych.
Ze względu na szeroką działalność w zakresie publikacji ogłoszeń charytatywnych w Agorze S.A. wdrożona została „Procedura przyjmowania i zamieszczania ogłoszeń charytatywnych na łamach 'Gazety Wyborczej'” i jej dodatków, w serwisach internetowych oraz czasopismach”, która określa zasady klasyfikacji, weryfikacji i publikacji takich ogłoszeń.
Celem procedury jest uregulowanie zagadnień związanych z zamieszczaniem i rozliczaniem ogłoszeń charytatywnych w „Gazecie Wyborczej” i jej dodatkach, internecie oraz czasopismach, monitoring oraz zarządzanie tego typu ogłoszeniami.
Inicjatywy realizowane przez spółkę w obszarze zaangażowania społecznego i rozwoju społeczności lokalnej wzmacniają jej relacje ze społecznościami lokalnymi, pozwalają na poruszanie ważnych problemów społecznych dzięki dotarciu do szerokiego grona odbiorców, poprawiają reputację oraz jej pozytywny odbiór wśród interesariuszy (m.in. klientów, społeczności lokalnych, organizacji społecznych) we wszystkich lokalizacjach.
W 2018 r. Grupa Agora kontynuowała długoletnie działania w ramach filarów:
społecznego,
edukacyjnego,
kulturalnego,
charytatywnego.
Jednocześnie firma inicjowała też nowe projekty, wśród nich znalazły się zarówno o skali ogólnopolskiej, jak i regionalnej.
W ramach działań społecznych spółki i media Grupy Agora podejmowały przede wszystkim inicjatywy wspierające różnorodność w społeczeństwie – zarówno pod względem płci, jak również wieku. Część projektów adresowała zagadnienia zrównoważonych miast i życia ich mieszkańców. Dzięki organizacji wydarzeń i dyskusji, angażowane były społeczności lokalne, rozwijane społeczeństwo obywatelskie.
Cykl „#jestem” zespołu wideo Wyborcza.pl
100 tys.
wyświetleń
10
odcinków cyklu #Jestem
„#Jestem” to specjalny cykl materiałów wideo zespołu Wyborcza.pl, który powstał z okazji 100-lecia przyznania praw wyborczych kobietom w Polsce. Projekt pozwolił przyjrzeć się współczesnym kobietom – przygotowane materiały wideo pokazały, jak kobiety zmieniały się przez 100 lat oraz co sprawia, że obecnie są właśnie takie a nie inne.
Celem materiałów było zaprezentowanie wielu twarzy współczesnych Polek i docenienie różnorodności. W ramach cyklu przedstawione zostały zarówno portrety kobiet, jak i reportaże, animacje oraz rozmowy.
Pojawiły się w nich kobiety w różnym wieku, wykonujące różne zawody, ekspertki w rozmaitych dziedzinach. Program „#Jestem” był emitowany od marca do listopada 2018 r. na stronie Wyborcza.pl i profilu Wideo Wyborcza.pl w mediach społecznościowych.
Redakcja „Wysokich Obcasów”, nawiązując do 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości oraz 100. rocznicy przyznania praw wyborczych kobietom, przygotowała akcje specjalne.
W plebiscycie „Polka stulecia” czytelniczki i czytelnicy wskazywali kobietę, która w latach 1918-2018 najsilniej wpłynęła na nasz kraj i świat.
Najbardziej wpływową kobietą ostatnich 100 lat w głosowaniu czytelników „Wysokich Obcasów” została jedna z najwybitniejszych polskich naukowczyń, pierwsza profesorka na Sorbonie, podwójna laureatka Nagrody Nobla, odkrywczyni dwóch pierwiastków – Maria Skłodowska-Curie.
Sto Polek, na które można było głosować jesienią 2018 r. w serwisie Wysokieobcasy.pl, wybrano spośród kilkuset propozycji. Na liście znalazły się m.in. naukowczynie, aktywistki, piosenkarki, pisarki, rzeźbiarki i żołnierki. W plebiscycie oddano w sumie kilka tysięcy głosów.
„Kobiety na mury” – akcja „wysokich obcasów”
W ramach akcji „Wysokich Obcasów” „Kobiety na mury” powstał oryginalny szlak murali portretujących wyjątkowe kobiety, które zmieniły historię regionu, Polski, a nawet świata.
Niezwykłe wizerunki kobiet pojawiły się na muralach w Warszawie, Wrocławiu i Katowicach. Ich bohaterki to:
Jolanta Wadowska-Król – lekarka, która w latach 70. ratowała setki dzieci chore na ołowice z Katowic-Szopienic
Wanda Rutkiewicz – wybitna polska himalaistka, która weszła na Mount Everest (jako pierwsza Polka) i na K2 (jako pierwsza kobieta na świecie)
Kora – ikona wolności, wyjątkowa artystka, piosenkarka, autorka tekstów, której odwaga nie kończyła na scenie.
„Wysokie Obcasy” do współpracy przy tworzeniu murali zaprosiły znanych artystów, którzy zaprojektowali malowidła: we Wrocławiu – Martę Frej, w Katowicach – Andrzeja Wieteszkę, a w Warszawie – Brunona Althamera.
„Kobiety wiedzą co robią” – akcja „wysokich obcasów”
Redakcja tygodnika „Wysokie Obcasy” w kampanii „Kobiety wiedzą co robią” postanowiła dać kobietom przestrzeń do zabrania głosu oraz uświadomić, że feminizm dotyczy wszystkich.
Dla podkreślenia idei, że kobiety wiedzą, co robią, walcząc o swoje racje i prawa, a feminizm oznacza mieć wybór, zespół „Wysokich Obcasów” przygotował cykl wydarzeń, artykułów i działań skierowanych do czytelników i czytelniczek oraz wszystkich pracowników Agory.
W ramach akcji „Kobiety wiedzą co robią” odbyły się wydarzenia pełne rozmów z kobietami o kobietach i o sprawach kobiet: o sposobach dbania o siebie, innych ludzi i o cały świat. Każde z nich było forum wymiany myśli i doświadczeń, a jednocześnie stanowiło szansę na spotkanie na żywo z ekspertkami i liderkami – artystkami, polityczkami, naukowczyniami, badaczkami i bizneswoman oraz na wysłuchanie wystąpień i paneli dyskusyjnych.
Konferencje, na które wstęp był wolny, odbyły się w Gdańsku, Łodzi, Poznaniu oraz Krakowie. Dodatkowo w ramach kampanii #KOBIETYWIEDZĄ przygotowano filmiki, do udziału w których zaproszono dziennikarki i ambasadorki marki.
Motywem przewodnim materiałów były intrygujące pytania, na które internauci odnajdą odpowiedzi w nowym serwisie Wysokieobcasy.pl.
„Wyborcza kobiet”- specjalne wydanie dziennika z okazji międzynarodowego dnia kobiet
Międzynarodowy Dzień Kobiet był doskonałą okazją do tego, aby „Gazeta Wyborcza” i serwis Wyborcza.pl mogły ponownie podkreślić, jak ważny jest temat równości kobiet i mężczyzn.
W Agorze kobiety stanowią ponad połowę zespołu oraz znaczną część redakcji „Gazety Wyborczej”. W weekend poprzedzający Dzień Kobiet - 3 marca 2018 r. z „Gazetą Wyborczą” ukazał się „Magazyn Świąteczny”, którego autorkami i bohaterkami były wyłącznie kobiety.
W „Wyborczej Kobiet” redakcja dziennika pokazała kobiecy sposób patrzenia na świat - czytelnicy dowiedzieli się, jak kobiety rozwiązują problemy, co je inspiruje i skąd biorą siłę do zmieniania rzeczywistości.
Długowieczni na śląsku
„DługoWIECZNI” to wspólna inicjatywa „Gazety Wyborczej” i Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego. W ramach akcji w 2018 r. zorganizowano warsztaty dla seniorów i młodszych pokoleń oraz przedstawicieli instytucji kulturalnych.
Spotkania odbyły się w Mysłowicach, Sosnowcu, Wodzisławiu Śląskim i Katowicach. Podczas nich rozmawiano m.in. o tym, co można zrobić, żeby aktywizować seniorów i zachęcić ich do uczestniczenia w życiu swoich społeczności.
Ogłoszono też zwycięzców konkursu „Miasto/gmina życzliwe Długowiecznym”. W debacie udział wzięło ponad 130 osób.
„Spotkajmy się w powiatowej 17” - cykl spotkań „gazety wyborczej” w powiecie poznańskim
17
spotkań w ramach cyklu
17
powiatowych miejscowości woj. wielkopolskiego
Poznańska redakcja „Gazety Wyborczej” wraz z Fundacją Barak Kultury i przy wsparciu finansowym Powiatu Poznańskiego od lutego do października 2018 r. zapraszała mieszkańców, społeczników i samorządowców z 17 gmin powiatu do wspólnych dyskusji.
Spotkania z mieszkańcami w 17 gminach powiatu poznańskiego połączone z dyskusjami o transporcie, komunikacji czy inwestycjach - tak wyglądał cykl debat „Spotkajmy się w Powiatowej 17” organizowanych przez „Gazetę Wyborczą Poznań”.
W każdej z gmin poruszany był temat istotny z jej perspektywy: transport, komunikacja, budowa dróg i finansowanie inwestycji, ale też kultura czy promocja małych gmin w skali regionu i kraju.
Wśród omawianych treści znalazły się również problemy smogu, szkolnictwa i jego dopasowaniem do potrzeb rynku pracy czy kultury.
„Gazeta wyborcza” sprawdza wiedzę czytelników o Warszawie, Metropolii Trójmiejskiej i Wrocławiu
640
osób wzięło udział w testach wiedzy o Warszawie, metropolii Trójmiejskiej i Wrocławiu
„Gazeta Wyborcza” oraz Wyborcza.pl angażują się w rozwój zrównoważonych miast i chcą aktywizować ich mieszkańców. W 2018 r. redakcje lokalne zorganizowały trzy testy wiedzy o metropoliach i miastach: Warszawie, Trójmieście i Wrocławiu.
W czerwcu 2018 r. odbył się pierwszy test wiedzy, gospodarzem był wówczas Wrocław, natomiast w grudniu 2018 r. czytelnicy mogli sprawdzić swoją wiedzy na temat Trójmiasta i Warszawy.
W każdym z wydarzeń wzięli udział chętni, którzy sprawdzili swoją wiedzę na temat miasta, w którym mieszkają z różnych dziedzin: demografii, geografii, gospodarki, kultury, sportu, rekreacji czy turystyki.
„Adoptuj pszczołę” – akcja portalu gazeta.pl i Greenpeace Polska
130,5 tys.
pszczół adoptowanych w 6. edycji akcji „Adoptuj pszczołę”
„Adoptuj pszczołę” to największy, pod względem liczby uczestników, projekt crowdfundingowy organizowany przez Fundację Greenpeace Polska.
Organizuje to w ramach 6. edycji projektu postawiła sobie za cel rozwinięcie działań wokół Narodowej Strategii Ochrony Owadów Zapylających oraz zapewnienia jeszcze skuteczniejszej ochrony pszczół.
We wrześniu 2018 r. Gazeta.pl po raz czwarty wsparła akcję – redakcja portalu zachęcała swoich czytelników do wirtualnego „adoptowania” owadów. Oprócz relacji na żywo oraz tradycyjnie zmienionego logo Gazeta.pl, powstał specjalny quiz o tych owadach.
W portalu pojawiły się również materiały na temat życia pszczół, a także wydarzeń towarzyszących oraz akcji specjalnych wokół projektu.
Łącznie w 2018 r. internauci adoptowali ponad 130,5 tys. pszczół.
„Usłysz swoje miasto” – akcja radia TOK FM
12
dyskusji w ramach cyklu spotkań „Usłysz swoje miasto”
Radio TOK FM po raz czwarty zorganizowało ogólnopolski cykl spotkań z mieszkańcami pod hasłem #Usłysz. Tym razem były to debaty kandydatów na prezydentów miast pod hasłem „Usłysz swoje miasto”.
Akcja #Usłysz objęła 12 miejscowości. Wszystkie debaty były transmitowane na antenie stacji i w internecie. Spotkania odbywały się we wtorki i czwartki po południu w:
Białymstoku,
Radomiu,
Łodzi,
Wrocławiu,
Poznaniu,
Szczecinie,
Krakowie,
Katowicach,
Toruniu,
Gdańsku,
Lublinie,
Warszawie.
Każdą debatę poprzedzała reporterska podróż przez odwiedzane właśnie miasto, emitowana na antenie Radia TOK FM w sześciu odcinkach. Dodatkowo, tuż po zakończeniu debaty stacja nadawała specjalny program „Hyde Park”, w którym Paweł Sulik wraz ze słuchaczami komentował debatę.
"Wyborcza na żywo"
Spotkania z cyklu „Wyborcza na żywo” odbywają się od 2016 r. w Warszawie, lokalnych redakcjach dziennika oraz innych miejscach w całej Polsce.
Uczestnicy spotkań rozmawiają o wydarzeniach, zjawiskach społecznych, ale również o lokalnych sprawach mieszkańców i kulturze.
W 2018 r. odbyły się m.in.:
spotkanie „Polska, Węgry - podobieństwa i różnice” wokół książki „Węgry. Anatomia państwa mafijnego” (22 maja)
cykl spotkań Adama Michnika z czytelnikami nt. albumu „Lec. XX wiek” autorstwa Wiktora Szenderowicza - w Katowicach (11 września), Poznaniu (28 września), Gdańsku (12 października), Krakowie (w dniach 23-26 października) oraz Lublinie (8 listopada);
spotkanie „Na starość nie ma czasu” (10 stycznia),
spotkanie z Anne Applebaum o jej książce „Czerwony głód” w Lublinie (1 marca).
„100 drzew na 100-lecie niepodległości” od rock radia
Rock Radio w wyjątkowy sposób wpisało się w obchody setnej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości – łącząc zaangażowanie słuchaczy z akcją prośrodowiskową.
W ramach akcji „100 drzew na 100-lecie niepodległości!” setka słuchaczy Rock Radia posadziła drzewa w trzech miastach: Warszawie, Poznaniu i Opolu. Tereny do zalesienia wyznaczyły Lasy Miejskie, z którymi rozgłośnia współpracowała przy tym projekcie.
Działania edukacyjne podejmowane przez Grupę Agora były skierowane zarówno do dzieci i młodzieży, jak również i do dorosłych. Miały na celu zainicjowanie debaty publicznej na takie tematy jak: zdrowie i jakość życia oraz odpowiedzialną konsumpcję.
„Jutronauci” – konkurs bilet za horyzont”
200
projektów zgłoszonych do konkursu „Bilet za horyzont” w ramach projektu „Jutronauci”
Konkurs „Bilet za horyzont” jest częścią projektu „Jutronauci”, prowadzony przez zespół redakcyjny „Gazety Wyborczej” we współpracy z Kulczyk Investments.
To szansa dla młodych osób, by zrealizować własny projekt ze wsparciem doświadczonych mentorów, specjalistów w swoich dziedzinach, którzy już dziś kreują naszą przyszłość - i w ten sposób zostać nowymi Jutronautami. Do organizatorów drugiej edycji konkursu „Bilet za horyzont” z 2018 r. trafiło ponad 200 projektów.
Do II etapu wybrane zostały, na podstawie decyzji mentorów, maksymalnie 3 osoby w każdej kategorii, które następnie zostały poproszone o zaprezentowanie swoich pomysłów jurorom. Ostatecznego wyboru dokonali mentorzy, a ich decyzję ogłoszono podczas wielkiego finału akcji „Jutronauci” w listopadzie 2018 r. w Warszawie.
„Matematyka się liczy” – festiwal edukacyjny „gazety wyborczej”
800
uczestników konferencji „Matematyka się liczy”
5. Festiwal Matematyki odbył się 1 grudnia 2018 r. w Warszawie. Wydarzenie zorganizowane zostało przez „Gazetę Wyborczą” we współpracy z Fundacją mBanku w ramach kolejnej edycji akcji „Matematyka się liczy”.
Jej twórcy chcą pokazać, jak ważną dziedziną w naszym życiu jest matematyka, a także udowodnić, że to, w jaki sposób opowiada się o „królowej nauk” i jej naucza, to podstawa sukcesu.
Festiwal skierowany był do dzieci, rodziców i nauczycieli, którzy mogli wziąć udział w 12 warsztatach i odwiedzić 20 stoisk. W całym dniu w wydarzeniu wzięło udział 800 osób.
Podczas imprezy ogłoszeni zostali również zwycięzcy kolejnej edycji konkursu „Matematyka w cyfrowym świecie” skierowanego do uczniów szkół podstawowych, w którym uczestniczyły placówki z całej Polski.
Festiwal Family Fest - organizowany przez edziecko.pl (gazeta.pl) i Co Jest Grane 24
25
atrakcji podczas pierwszej edycji Festiwalu Family Fest
12
wykładów ekspertów
Festiwal Family Fest to pierwsze tego rodzaju wydarzenie skierowane dla całych rodzin i obejmujące tak wiele atrakcji. W strefie kulturalnej odbyły się koncerty muzyczne i przedstawienia teatralne, a także pokazy filmów.
W miasteczku rozrywki znalazły się m.in.: wielkie wrotkowisko „Kołowrotki”, crazy cart, food trucki i inne atrakcje sportowe. W otwartej i bezpłatnej strefie merytorycznej, tworzonej z myślą o rodzicach odbyły się specjalne panele z udziałem ekspertów, którzy opowiedzieli m.in. o tym, jak najlepiej przygotować się do porodu i przejść czas połogu, jak bezpiecznie dobierać produkty dla dzieci oraz jak przygotować dziecko do żłobka i przedszkola, a także co należy wiedzieć o najczęstszych problemach zdrowotnych.
Do udziału w Family Fest zostali zaproszeni również wszyscy pracownicy Agory i ich rodziny. Wydarzenie odbyło się w dniach 23-24 czerwca 2018 r. w siedzibie spółki w Warszawie.
„Kino na temat” i „Kino na temat Junior” sieci kin HELIOS
300
uczestników projekcji
3 tys.
seansów filmowych
200
filmów
„Kino na Temat” oraz „Kino na Temat Junior” to programy edukacyjne skierowane do dzieci oraz młodzieży szkolnej, realizowane we wszystkich kinach Helios nieprzerwanie od 2013 r. „Kino na Temat” to cykl spotkań filmowych dotyczących ważnych spraw społecznych, wydarzeń historycznych oraz tematów istotnych dla młodzieży.
Oprócz projekcji filmu odbywa się również debata z udziałem zaproszonych gości – ekspertów, dziennikarzy. „Kino na Temat Junior” to lekcje prowadzone w kinie skierowane do najmłodszych.
Przed każdym seansem odbywają się warsztaty edukacyjne, przygotowane przez edukatorów filmowych zgodnie z obowiązującą w przedszkolach i szkołach podstawą programową.
W 2018 odbyło się blisko 3 tys. seansów dla wszystkich grup wiekowych z ponad 200 filmami. Wzięło w nich udział przeszło 300 tys. uczestników.
Galeria plakatu AMS
700
projektów zgłoszonych do
19.
edycji Galerii Plakatu AMS
„Jedz ostrożnie” – pod takim hasłem odbyła się 19. edycja konkursu Galerii Plakatu AMS. Uczestnicy zgłosili rekordową liczbę ponad 700 projektów dotyczących zdrowego odżywiania i jego społecznego znaczenia. Były to zarówno plakaty alarmujące o problemach z otyłością, jak również ujmujące temat w żartobliwy sposób.
Zwycięskie prace można oglądać przez cały rok w całej Polsce na citylightach należących do AMS. Kampania wzbudziła wiele kontrowersji, wywołując publiczną dyskusję, w której organizatorzy podkreślali, że powstałe plakaty są niezależnymi, artystycznymi wypowiedziami twórców na zadany temat.
Galeria Plakatu AMS to projekt non-profit, którego celem jest rozbudzenie społecznego zainteresowania reklamą zewnętrzną, promowanie polskiego, dobrze zaprojektowanego plakatu oraz zbliżenie środowisk reklamowego i akademickiego.
W konkursie na plakat o tematyce społecznej i kulturalnej biorą udział przede wszystkim studenci szkół artystycznych oraz młodzi graficy-projektanci.
„Odważ się” - akcja katowickiej „Gazety Wyborczej”
Polacy są coraz grubsi – szczególnie widać to w przypadku dzieci i nastolatków. To oznacza większe ryzyko cukrzycy, udaru mózgu, nowotworów złośliwych, kamicy żółciowej czy zaburzeń hormonalnych.
Polska jest już w pierwszej piątce najbardziej otyłych narodów Europy. Przyczyną tego jest zły sposób odżywiania się i mała aktywność fizyczna.
W odpowiedzi na te problemy katowicka „Gazeta Wyborcza” wraz z partnerami zorganizowała piknik rodzinny pod hasłem OdWaż się”. Wydarzenie odbyło się w czerwcu 2018 r. w Tychach w ramach wspólnej kampanii Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego i „Gazety Wyborczej”.
Celem projektu było propagowanie wiedzy na temat zagrożenia dla zdrowia, jakim są nadwaga i otyłość.
„Uwaga, wakacje!” – „Gazeta Wyborcza” i WOŚP uczą udzielać pierwszej pomocy
Umiejętne udzielenie pierwszej pomocy często decyduje o zdrowiu, a nawet życiu poszkodowanego. „Gazeta Wyborcza” we współpracy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy przygotowała specjalne poradniki uczące, jak przygotować się do tego, aby w nagłym przypadku nie stracić głowy, ale bezpiecznie i skutecznie udzielić pomocy potrzebującemu.
W czerwcu razem z „Gazetą Wyborczą” ukazały się zeszyty pt. „Uwaga, wakacje!”, które można było zabrać ze sobą na urlop – obóz, kolonie czy wczasy.
Instruktorzy i eksperci Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy przedstawiali w nich, jak skutecznie udzielić pierwszej pomocy w nagłych sytuacjach, np. po wypadku drogowym, podtopieniu, zawale, udarze czy wstrząsie anafilaktycznym.
„Jem, kupuję, myślę, nie marnuję” - debata warszawskiej redakcji „Gazety Wyborczej” z ekspertami oraz zbiórka produktów spożywczych
Każdego roku w Polsce marnuje się 9 mln ton żywności, z tego 2 mln są wyrzucane z gospodarstw domowych. Trudno znaleźć dom, gdzie jedzenia nie wyrzuca się wcale. Niestety, badania pokazują, że najczęściej wyrzucamy jedzenie zdrowe i wartościowe.
Redakcja „Gazety Wyborczej” wraz z zaproszonymi ekspertami zastanawiała się, jak to zmienić. 12 lutego 2018 r. odbyła się debata na temat „Jem, kupuję, myślę, nie marnuję”.
Eksperci mówili m.in. o planowaniu zakupów i posiłków, dzielili się sprawdzonymi sposobami na niemarnowanie jedzenia – od tych tradycyjnych, stosowanych w domach naszych babć, do nowoczesnych aplikacji pomagających wymieniać i dzielić się jedzeniem. Do dyskusji włączyła się również publiczność.
W ramach działań kulturalnych spółki Grupy Agora w 2018 r. wspierały inicjatywy kulturalne i czytelnictwo oraz inicjowały szereg spotkań i wydarzeń wokół książek, filmów i twórców w ramach Centrum Premier Czerska 8/10.
„Przygarnij plakat” – kampania AMS dla ASP
350 tys.
osób zobaczyło kampanię „Przygarnij plakat” w Warszawie
Nagrodzone dotychczas prace Międzynarodowego Biennale Plakatu można było oglądać tylko na wystawach towarzyszących temu wydarzeniu.
Dzięki współpracy z AMS i szerokiej kampanii #PrzygarnijPlakat możliwe było publiczne zaprezentowanie nagrodzonych plakatów z 26. edycji MBP szerokiej publiczności w atrakcyjnej, multimedialnej formie. Można je było oglądać w wakacje 2018 r. na Premium Citylight w wiatach przystankowych i słupach reklamowych AMS w Warszawie.
Na wybranych przystankach, dzięki wbudowanym odtwarzaczom mp3, przy użyciu własnych słuchawek, można było wysłuchać uzasadnienia wyboru jurorów oraz poznać informacje o autorze plakatu.
Kampanii towarzyszył konkurs, w którym internauci i odbiorcy dzieł mogli wygrać jeden z plakatów.
„Gazeta Wyborcza” na Światowy Dzień Poezji UNESCO
21 marca przypada Światowy Dzień Poezji, ustanowiony przez UNESCO w 1999 r. Z tej okazji w 2018 r. redakcja „Gazety Wyborczej” i zaproponowała czytelnikom specjalne wydanie dziennika.
W numerze, pomiędzy tekstami, mogli oni znaleźć wiersze twórców z różnych pokoleń, reprezentujących rozmaite stylistyczne orientacje – od wierszy „politycznych” Ryszarda Krynickiego i Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej, przez satyryczne utwory Wojciecha Młynarskiego i Ziemowita Szczerka, erotyk Zuzanny Ginczanki, „naukowy” wiersz Wisławy Szymborskiej, utwór Marty Podgórnik o pułapkach czyhających na pisarzy, aż po poetycką relację z walki Andrzeja Gołoty pióra Mariana Grześczaka.
Centrum Premier Czerska 8/10
8
spotkań w ramach Centrum Premier Czerska 8/10 w 2018 r.
Centrum Premier Czerska 8/10 to miejsce spotkań poświęconych twórcom i dziełom z dziedziny literatury, filmu, teatru, muzyki. Organizuje je „Gazeta Wyborcza” we współpracy z markami Agory.
Wydarzenia, na które wstęp jest bezpłatny, odbywają się w siedzibie spółki w Warszawie, są również transmitowane na Wyborcza.pl i w mediach społecznościowych.
W 2018 r. odbyło się 8 wydarzeń z cyklu Centrum Premier Czerska 8/10, m.in.: z Wojtkiem Kurtyką i Bernadette McDonald; Anne Applebaum; Mają Włoszczowską; Lucyną Kirwil i Jerzym Bralczykiem; Katarzyną Surmiak-Domańską oraz Jerzym Stuhrem, Andrzejem Titkowem i Grażyną Szapołowską; a także spotkanie poświęcone premierom filmów „Jeszcze dzień życia” oraz „53 wojny” – pt. „Zawód: reporter” oraz rozmowa wokół biografii Jacka Kuronia. W ramach cyklu wystawiono też sztukę Mikołaja Lizuta Czekam „na telefon”.
Działalność charytatywna jest prowadzona w Grupie Agora nie tylko dzięki zaangażowaniu czytelników i odbiorców, pracowników oraz społeczności lokalnej, ale także poprzez akcje umożliwiające bezpośrednie wsparcie organizacji społecznych oraz promocję filantropii i dobroczynności.
Media Grupy AGORA Wspierają WOŚP
141,9 tys.
złotych łącznie zebrały media Agory
26.
Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy
W 2018 r. media i marki Agory po raz kolejny włączyły się w działania na rzecz WOŚP. M.in. w tym celu zorganizowały aukcje. Spośród nich największą popularnością cieszyły się:
spacer po Puszczy Białowieskiej z Adamem Wajrakiem (20,2 tys. zł),
prenumerata „Gazety Wyborczej” na 100 lat i o jeden dzień dłużej (11 tys. zł),
wystąpienie na żywo na antenie TOK FM (8,1 tys. zł),
6 wyjątkowych kubków od TOK FM (7 080 zł).
licytacje Sport.pl przyniosły 3 646 zł
portal Gazeta.pl w wirtualnej puszce na Siepomaga.pl uzbierał prawie 98 tys. zł.
Tydzień Dobrego Serca – świąteczna akcja portalu gazeta.pl
250 tys.
wyświetleń treści redakcyjnych Gazeta.pl w ramach Tygodnia Dobrego Serca
Święta Bożego Narodzenia to wyjątkowy czas – ciepła, bliskości, życzliwości i pomagania innym. Z tej okazji zespół portalu Gazeta.pl postanowił zorganizować Tydzień Dobrego Serca, w ramach którego redakcja portalu codziennie przedstawiała swoim czytelnikom jedną organizację dobroczynną i zachęcała do wsparcia jej celów.
W tym gronie znalazły się:
UNICEF,
Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy,
OTOZ Animals,
WWF Polska,
Greenpeace Polska.
Redakcja zachęcała też – dzięki wielu różnorodnym formatom redakcyjnym, m.in. artykułom, quizom, relacjom na żywo, infografikom i materiałem wideo – do wsparcia działań tych organizacji i udział w zbiórce pieniężnej. Wszystkie treści redakcyjne związane z Tygodniem Dobrego Serca były eksponowane na stronie głównej portalu.
Czasowo zmienił się także logotyp Gazeta.pl – pojawiły się w nim serduszka i hashtag projektu.
Materiały redakcyjne związane z akcją zanotowały łącznie 182 tys. wejść i 250 tys. wyświetleń. Zsumowany zasięg w mediach społecznościowych to 900 tys. impresji.
Wydawnictwo AGORA i Karimski Club Przygotowały charytatywną płytę dla dzieci
We wrześniu 2018 r. Wydawnictwo Agora wydało nową płytę zespołu Karimski Club – tym razem dla dzieci. Bezpośrednią inspiracją do powstania piosenek na płytę była praca kompozytorska Karima do serialu „Kuba i Śruba” o przygodach bohaterów słynnego Studia Filmów Rysunkowych z Bielska-Białej.
Na płycie wykonawcami partii wokalnych są przede wszystkim najmłodsi. Na koncertach w różnych miejscach w całej Polsce zespół pojawiał się na scenie w towarzystwie dzieci z poszczególnych miast.
Wzięły one udział w próbach, a w dniu koncertu zaprezentowały utwory przed lokalną społecznością, wśród której znalazły się głównie dzieci.
Cały dochód ze sprzedaży płyty i aukcji podczas koncertów jest przeznaczony na wsparcie dla Fundacji Spełnionych Marzeń, która pomaga dzieciom cierpiącym na choroby onkologiczne.
Charytatywny audiobook „Najpiękniejsze Baśnie Świata” na publio.pl
Publio.pl w partnerstwie z myPhone stworzyło wyjątkowy audiobook, dzięki któremu można usłyszeć najbardziej znane historie w wykonaniu Jana Nowickiego oraz aktorów z Domu Artystów Weteranów Scen Polskich w Skolimowie.
Cały dochód ze sprzedaży audiobooka został przeznaczony na wsparcie mieszkańców tej placówki. Audiobook można kupić na Publio.pl. „Najpiękniejsze baśnie świata” to ponad 150 minut wyjątkowych opowieści – na audiobooku znalazły się niezapomniane baśnie braci Grimm, a także klasyczne baśnie Hansa Christiana Andersena.
Aukcja charytatywna ROCK Radia na rzecz Fundacji RAK’N’ROLL
W czerwcu 2018 r. rozpoczęła się mundialowa akcja Rock Radia pod hasłem „Rock Radio gra dla Rak'n'Rolla”. W czasie piłkarskich mistrzostw świata goście rozgłośni składali autografy na mundialowej piłce, która trafiła na aukcję charytatywną. Zebrane w ten sposób środki – ponad 1500 zł wsparły działania Fundacji Rak'n'Roll na rzecz osób z chorobą nowotworową. To kolejny projekt Rock Radia, które wspiera różne organizacje pozarządowe i cele charytatywne.
„Gazeta Wyborcza” charytatywnie z okazji dnia dziecka
„Gazeta Wyborcza” i Toyota Motor Poland po raz 13. połączyły siły, przygotowując specjalną okładkę z okazji Dnia Dziecka w ramach akcji charytatywnej. Cały dochód z akcji został przekazany Stowarzyszeniu „Łódzkie hospicjum dla dzieci – Łupkowa” sprawującemu opiekę nad dziećmi i dorosłymi dotkniętymi przewlekłymi, nieuleczalnymi schorzeniami.
Na łamach dziennika i na Wyborcza.pl pojawiły się również materiały na temat łódzkiego hospicjum i jego podopiecznych, a także o profesjonalnym podejścia do pomagania. Dodatkowo, w nawiązaniu do Dnia Dziecka, redakcja „Gazety Wyborczej” przygotowała specjalne materiały związane ze sprawami najmłodszych i ich wychowaniem.
Fabryka św. Mikołaja „Gazety Wyborczej”
162 tys. zł
zebranych w ramach Fabryki św. Mikołaja w 2018 r.
Fabryka św. Mikołaja „Gazety Wyborczej” już po raz 15. zbierała we Wrocławiu pieniądze dla potrzebujących, tym razem dla Środowiskowego Domu Samopomocy „Ostoja”, pracującego z osobami dorosłymi z niepełnosprawnością intelektualną, często sprzężoną.
Dzięki zaangażowaniu sponsorów udało się zebrać ponad 162 tys. zł, które ośrodek przeznaczy na utworzenie sali do specjalistycznej terapii oraz wymianę windy. Oficjalne przekazanie środków poprzedziły przygotowane przez podopiecznych Domu Samopomocy „Ostoja” jasełka.
Spółki z Grupy Agora angażują się w działalność organizacji działających na rzecz edukacji, kultury, sztuki, dziennikarstwa i mediów, wspierania równości kobiet i mężczyzn, a także inicjują powstawanie takich podmiotów.
Fundacja Gazety Wyborczej
5 października 2018 r. została powołana Fundacja Gazety Wyborczej. Jednym z głównych celów fundacji będzie działalność kulturalna i oświatowa w zakresie rozwoju edukacji, kultury, sztuki, dziennikarstwa i mediów. Rejestracja fundacji nastąpiła 4 grudnia 2018 r.
Fundacja wysokich obcasów
Fundacja Wysokich Obcasów została powołana 5 października 2018 r. Postawiła sobie za cel wspieranie równości kobiet i mężczyzn. Rejestracja fundacji nastąpiła 11 grudnia 2018 r.
Fundacja Powszechnego Czytania
4 września 2018 r. Agora wraz z innymi fundatorami złożyła oświadczenie o ustanowieniu Fundacji Powszechnego Czytania. Jednym z głównych celów fundacji jest krzewienie w Polsce kultury książki.
Fundacja Powszechnego Czytania została powołana przez przedstawicieli branży wydawniczej, w tym Agorę i działające w jej strukturach Wydawnictwo Agora, instytucje związane ze światem książki oraz osoby prywatne. Impulsem do wspólnego działania były alarmujące wyniki badań poziomu czytelnictwa w Polsce, dlatego celem Fundacji jest upowszechnianie czytania jako wartościowej formy spędzania wolnego czasu.
Ważnym aspektem nowo powstałej organizacji non-profit jest współpraca fundatorów między sobą, ale także fundacji z innymi NGOs, instytucjami publicznymi oraz ludźmi dobrej woli działającymi na rzecz promowania czytelnictwa.
W Radzie Fundacji zasiada Małgorzata Skowrońska, dyrektor wydawniczy w Wydawnictwie Agora.
Fundacja Agory powstała w październiku 2004 r. Od 2005 r. ma status organizacji pożytku publicznego (OPP). W ostatnich latach Fundacja Agory koncentruje się na współorganizowaniu i finansowaniu akcji społecznych prowadzonych wspólnie z „Gazetą Wyborczą” oraz zajmuje się działalnością charytatywną. Działania Fundacji Agora, wspierane często przez media Agory, w tym „Gazetę Wyborczą”, mają długą historię. Przełomowa kampania „Rodzić po ludzku”, zdrowotne „Leczyć po ludzku” i „Narkopolacy” czy „Pomóż swoim rodzicom”, która wspiera rozwój wolontariatu opiekuńczego, to działania, które realizowane były dzięki zbiórkom 1 % podatku.
W maju 2018 r. Fundacja Agory współorganizowała projekt „Gazety Wyborczej” „Solidarni z niepełnosprawnymi”, dzięki któremu pozyskano 150 tys. złotych. Pieniądze przekazano Wspólnocie Chleb Życia siostry Małgorzaty Chmielewskiej oraz Fundacji Anny Dymnej. Organizacje te skierowały zebrane środki do osób najbardziej potrzebujących. Sfinansowano m.in.: zakupy i przekazanie wielu wózków inwalidzkich, ortez i butów ortopedycznych, aparatów słuchowych, budowę windy z balkonu, zakupy węgla, remonty pomieszczeń, zakupy niezbędnych sprzętów domowych, szkolenie psa asystenta i rehabilitację.
W 2018 r. realizowana była akcja „Pomóż swoim rodzicom”, której głównym celem było wsparcie starszych osób i rodzin, które się nimi opiekują. Wspólnie z Fundacją Hospicyjną w Gdańsku przeprowadzono nabór do sieci lokalnego wolontariatu. Pracowano z koordynatorami, którzy wcześniej odbyli szkolenie dające wiedzę niezbędną do poszukiwania wolontariuszy i koordynowania ich pracy. Strona projektu: wolontariatopiekunczy.pl
Na 2019 r. Fundacja Agory planuje kampanię „Różni ludzie, jeden świat”, która ma skupić uwagę na potrzebach osób z niepełnosprawnościami.
Fundacja „Akademia Integracji. Praca. Edukacja. Sport” została powołana do życia przez AMS S.A. i jest kontynuacją projektu „AMS dla Integracji”. Skupia się na szeroko pojętych problemach i zagadnieniach związanych z życiem, aktywnością i rolą społeczną osób z niepełnosprawnością ze szczególnym naciskiem na pracę, edukację i sport. Pomysłodawcami i pracownikami fundacji są szermierze na wózkach, wybitni sportowcy, paraolimpijczycy, wielokrotni medaliści Mistrzostw Świata i Mistrzostw Europy, którzy wraz z innymi pracownikami AMS są wolontariuszami Fundacji. Cele, które stawia sobie fundacja to: uwrażliwienie na drugiego człowieka, pomoc w integracji osób niepełno- i pełnosprawnych, a także aktywizacja osób z niepełnosprawnością.
Drogi Użytkowniku! Chcemy, aby korzystanie z naszego serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w nim treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies oraz przetwarzaniu przez Agora S.A. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Przez dalsze korzystanie, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, z naszego serwisu wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies w Twojej przeglądarce. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić w przeglądarce ustawienia dotyczące plików cookies, a także uzyskać dodatkowe informacje o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci prawach z naszej Polityki Prywatności.